ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تنظیم سندی میتنی بر حقوق زائران در اجلاسیه دوم اعتاب مقدسه جهان اسلام/ برگزاری سومین اجلاسیه عتبات مقدسه ۲۷ رجب

کد خبر : 9783

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سندی میتنی بر حقوق زائران در اجلاسیه دوم  اعتاب مقدسه جهان اسلام تنظیم شده است که در این سند  به برخی از حقوق زائران در عرصه‎های فکری، تربیتی،‌ اجتماعی و امنیتی پرداخته خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام – مشهد ۲۰۱۷، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام در دهه کرامت امسال در مشهد؛ بیان کرد:  در پی آن تفاهم‎نامه مشترکی به امضای ‌تولیت‎ها و مسئولان مربوطه رسید و به منظور تحقق مفاد ششگانه این تفاهم‎نامه اجلاسیه و هم‎اندیشی نمایندگان اعتاب شکل گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون دو جلسه هم‎اندیشی نمایندگان اعتاب برگزار شده که اولین هم‎اندیشی نمایندگان اعتاب در ابتدای دی‎ماه سال جاری در حرم مطهر رضوی تشکیل و از سامانه مشترک تولیدات رونمایی شد.

وی اظهار کرد: در نخستین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، مزارات شیعی عراق، تولیت‎های حرم‎های حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و جمکران پیشنهاداتی برای راهبرد کلان اجلاسیه اعلام کردند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ۲۷ رجب؛ مصادف با ۴ اردیبهشت ماه سال ۹۶ را زمان برگزاری سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه اعلام کرد.

وی ادامه داد: دومین جلسه نمایندگان اعتاب طبق برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته ۱۲ بهمن ماه در کربلای معلی برپا شد و  در این دوره از هم‎اندیشی موضوعاتی چون پیگیری مصوبات گردهمایی گذشته، انتخاب یک کتاب برای چاپ میلیونی مشترک بین اعتاب مقدس، تدوین و تصویب آیین‎نامه‎های داخلی اجلاسیه اعتاب و تصویب ۲۷ رجب برای برگزاری اجلاس دوم اعتاب مقدسه در کربلای معلی با حضور تولیت‎های مشاهد مشرفه ایران، عراق و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این نشست،‌ آیین‎نامه نشست هم‎اندیشی نمایندگان اعتاب پیش‎نویس و برخی از مفاد آن تصویب شد و همچنین کمیسیون‎های ششگانه منطبق به مفاد آیین‎نامه اعتاب تشکیل شد تا هر یک از آن‎ها به صورت تخصصی دنبال شود.

حجت‎الاسلام حسینی با بیان اینکه سندی میتنی بر حقوق زائران در اجلاسیه دوم تنظیم شده است؛ افزود: در این سند  به برخی از حقوق زائران در عرصه‎های فکری، تربیتی،‌ اجتماعی و امنیتی پرداخته خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن