اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

ایجاد باغ راه زیارت برای زائران پیاده حرم مطهر رضوی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 9740

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: باغ راه زیارت در سال ۲۰۱۷ برای زائران پیاده حرم مطهر رضوی از پلیس راه طرق تا حرم مطهر ایجاد می شود تا مسیری شاد برای زائران باشد.

خلیل الله کاظمی در گفتگو با صبح مشهد اظهار کرد: برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ پنج کمیته در شهرداری تشکیل شده که یکی از کمیته ها کمیته عمران، شهرسازی و خدمات شهری با مسئولیت این جانب می باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز در سال ۲۰۱۷ برنامه هایی در نظر گرفته شده است؛ افزود: در این سال پروژه هایی از جمله خط ۲ قطار شهری، کارخانه کمپوست ۳۰۰۰ تنی و بقیه پروژه هایی که ادامه دار خواهد بود به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اجلاس شهرداران جهان اسلام در اردیبهشت ۹۶ در مشهد المان هایی با موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در استقبال از بهار در ایام نوروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اختصاص فضایی از پارک ملت برای دیگر استان ها را از جمله برنامه های مشهد- پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان کرد؛ و گفت: با اختصاص این فضا هر استانی به تناسب کار خود فعالیتی در چهار چوپ تعریف شده انجام خواهد داد.

کاظمی در خصوص کمبود سکوها در پارک های شهری نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بعضی از پارک ها مانند ملت و کوهسنگی شهری هستند و جنگلی نیستند که شهروندان اتراق کنند لذا نیاز به سکوی زیاد نیست.

وی با اشاره به پارک جنلی طرق، غدیر و خورشید؛ عنوان کرد: این پارک ها به دلیل جنگلی بودن سکوهایی برای اتراق شهروندان در نظر گرفته شده است؛ همچینین در پارک وکیل آباد فضایی را برای این موضوع اختصاص دادیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در پارک های شهری برای نشستن زائران سخت گیری نمی شود ولی تمهیداتی برای رویکردهای دیگر مانند ورزشی و تفریحی عملا هیچ جا تعریف نشده مگر در پارک های جنگلی که این موضوع پیش بینی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد از ایجاد باغ راه زیارت در سال ۲۰۱۷ برای زائران پیاده حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: از پلیس راه طرق تا حرم مطهر این مسیر را برای زائران پیاده زیبا سازی میکنیم تا مسیری شاد برای زائران فراهم آوریم.
گفتنی است؛ باغ راه زیارت از پلیس راه طرق آغاز و پس از میدان پرواز، بلوار جمهوری اسلامی و میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی ادامه می یابد.
هم اکنون مطالعات این طرح توسط مشاور با هدف مسیر امن پیاده روی زائرین در دست انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن