: کدخبر
9735
: تاریخ
۱۳۹۵/۱۲/۰۸

نقش اساسی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ترویج فرهنگ رضوی در سال ۲۰۱۷

0

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در زمینهٔ ترویج فرهنگ رضوی و تجلی آن در رفتار و گفتار مردم نقش اساسی دارد و باید دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در سال ۲۰۱۷ که مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، علی‌اصغر کاراندیش مروستی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا (ع) که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛ با اشاره به رخداد فرهنگی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در زمینهٔ ترویج فرهنگ رضوی و تجلی آن در رفتار و گفتار مردم نقش اساسی دارد و باید دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در سال ۲۰۱۷ که مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند.

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام با بیان اینکه مؤسسات زیادی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند؛ تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) یکی از بهترین مؤسسات از نظر وضعیت اداری و تشکیلاتی با نیروی کم است که با شتاب حرکت می‌کند تا تولید محتوای مناسبی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای فعالیت های این بنیاد خبرگزاری فرهنگ رضوی نیز از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در طول سال گذشته راه اندازی شد و مقرر شد ۸۰ درصد از تولیدات این خبرگزاری فقط به تولید محتوا اختصاص پیدا کند و تنها ۲۰ درصد تولید خبر داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اساس کار بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تولید محتوای غنی و جذاب با بهره‌گیری از ابزار هنری و فناوری روز عنوان کرد و افزود:  جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شکل گرفت تا در قالب بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته وی هدف بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ترویج فرهنگ رضوی یعنی همان فرهنگ دینی و ملی در سطح جهان در قالب برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که هرسال در دهه کرامت برگزار می‌شود.
کار اندیش اظهار کرد: یکی از بحث‌های اصلی و اساسی بنیاد امام رضا (ع)  معطوف به این شد که فعالیت‌های جشنواره امام رضا (ع) جنبه مردمی پیداکرده و از جنبه دولتی آن کاسته شود تا مردم در داخل و خارج از کشور با سیره و فرهنگ رضوی آشنا شوند.
وی گفت: در همین راستا برنامه‌های مختلف جشنواره امام رضا (ع) در نقاط مختلف داخل و خارج شامل ۷۷ کشور و ۳۱ استان داخل کشور برگزار و مقرر شد تألیفات در این جشنواره به زبان‌های مختلف ترجمه و به خارج از کشور ارسال شود تا همه مردم دنیا با فرهنگ رضوی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در راستای ترجمه آثار به زبان‌های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام شد که باید با سرعت بیشتری انجام شود ؛ افزود: استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای جدید و استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم رضوی از دیگر اهداف در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) بود که در این حوزه رسانه‌های مختلف دیجیتال و حوزه سینمایی و دستگاه‌هایی دیگری که این امکانات را در اختیار داشتند به کار گرفته شدند تا از این فناوری‌ها برای انتقال مفاهیم به مخاطبین فرهنگ رضوی استفاده شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای تولید محتوای غنی و جذاب در قالب جشنواره امام رضا (ع) برای مخاطبین با سلایق و سنین مختلف اقدامات خوبی انجام شد و دستگاه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری خوبی داشتند.

کاراندیش افزایش زمان برگزاری جشنواره امام رضا (ع) را از دیگر اهدافی دانست که بر اساس آن برخی برنامه‌های این جشنواره از دهه کرامت خارج و برگزاری آن به ایام مختلف سال تسری یافت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سید جواد جعفری» مدیرعامل سابق بنیاد امام رضا ع) را چهره شاخص فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: از آنجا که قانون بازنشستگی کشور اجازه فعالیت بیشتر به ایشان را در حوزه مسئولیتی بنیاد امام رضا(ع) نمی‌داد اما برای بهره‌گیری از تجربه و علم وی در حوزه فرهنگ رضوی، از این‌ پس به‌ عنوان نائب رئیس هیئت‌مدیره بنیاد امام رضا (ع) ایفای نقش خواهد کرد.

در پایان مراسم در پایان از خدمات جعفری تقدیر و اکبر شیخ به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد امام رضا معرفی گردید

print
Print Friendly

ارسال نظر