دانش و فناوری

برخی با مهندسی رسانه‌ای به دنبال آسیب به قشر ارزشی مشهد هستند

کد خبر : 9709

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: برخی با مهندسی رسانه‌ای به دنبال آسیب زدن به قشر ارزشی مشهد هستند و افرادی نیز در این راستا ماموریت پیدا کرده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، عباس محمدیان عصر امروز در مجمع سالانه بسیج رسانه خراسان رضوی که در محل فرهنگسرای رسانه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هرجا حرف از انقلاب بزنیم نیاز به نیروی متعهد است و بسیج با ورود به عرصه رسانه توانسته در همه عرصه‌ها نقش ایفا کند.

وی افزود: بسیج رسانه حرکتی جهادی را آغاز  کرده است که تا خرداد۹۶ در همه شهرستان‌ها پایگاه بسیج رسانه فراهم شود.

محمدیان با اشاره به اینکه دشمن با همه ابزار در حال رصد فعالیت‌های به ویژه جوانان است، گفت: آمریکا ۵درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۷۵ درصد رسانه دنیا را دارد؛ پس ضرورت ما ایجاب می‌کند که تربیت اسلامی افق راهتان باشد که حضور این فرد در فضای مجازی به منزله این است که در فضای مجازی پرچم یا مهدی (عج) یا زهرا (س) علم کرده است.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: در فضای مجازی در تغییر باورهای مدیریت‌های سنتی و وابسته به جناح سیاسی اثرگذار باشید و این هنر قلم و نگرش انقلابی شما است.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند اینترنت ضعف برای ایران آورد اما من می‌گویم فضای مجازی فرصت است که می‌توان فرهنگ علوی، حسینی و رشادت را منتشر کرد.

محمدیان با بیان اینکه امروز جنگ ما جنگ نرم است، گفت: شما خبرنگاران سربازان پیاده نظام این جنگ است و باید از مسئولان مطالبه‌گری کنید و این حرکت را ادامه دهید.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: ریزش ۸۶ درصدی مطبوعات کاغذی نشان از این دارد که عرصه تغییر کرده و امروز یک کانال در شبکه اجتماعی با عضو ۵۰ تا ۱۰۰ نفر شاید اثرش از شبکه صداوسیمای خراسان رضوی بیشتر باشد.

محمدیان با بیان اینکه فرهنگ «کپی پیست» خلاقیت و ابتکار شما را می‌گیرد، گفت: شبکه شباب بسیج برای اثرگذاری و آگاهی راه افتاده اما به جز «کپی پیست» عایدی نداشته در حالی که قوه تحلیل اهمیت دارد و الفبای حرکت آن مطالبه‌گری از مسئولان است.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه باید از سنین نوجوانی تربیت خبرنگاری آغاز شود، گفت:  فضای سنگین سیاسی را پیش‌رو داریم؛ امروز تمام مخالفان مشهد روی این شهر تمرکز کردند و افرادی نظیر اصغرزاده و زیبا کلام مامور می‌شوند مهندسی رسانه‌ای در مشهد انجام دهند تا در انتخابات به قشر ارزشی مشهد ضربه بزنند.

وی درباره بایسته‌های رسانه ارزشی گفت: کار جبهه‌ای و سازمان یافته در راستای تحقق رسانه‌های در طراز انقلاب، ایجاد اتحاد همبستگی و انسجام، ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای، غنابخشی به تولیدات رسانه‌ای، تلاش برای قدرت جریان سازی خبری و موج آفرینی در جامعه و تربیت و کادرسازی از جمله این بایسته‌ها است.

محمدیان با اشاره به ضرورت حضور فعال و موثر در رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی گفت: هرکدام از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند یک مسجد یا یک جامعه را بچرخانند پس نباید دست کم گرفته شوند.

محمدیان ادامه داد: عملیات روانی در کنار عملیات رسانه‌ای باید دنبال شود به طوری که پازل عملیات روانی باید محقق شود و نقشه راه شما برای رسیدن به هدف از این نقطه آغاز می‌شود که اگر موفق بودید عملیات رسانه‌ای جواب می‌دهد.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به ضرورت مخاطب شناسی گفت: توسعه دایره مخاطبان به‌ویژه قشر خاکستری اهمیت دارد که اگر آن‌ها را عضو کانال کردید یا در کلاس شرکت کرد اثرگذار بودیم چون همواره ۱۰ میلیون قشر خاکستری اثرگذار بوده‌اند.

وی با تاکید بر پایبندی به موازین انقلابی و ناامید نشدن گفت: رسانه طراز انقلاب صراحت، صلابت و ضداقت دارد اما بی بی سی این موارد را ندارد و این موازین باید برای همه رسانه‌ها و جامعه هدف الگو باشد.

محمدیان با اشاره به مطالبه‌گری رسانه‌های انقلاب در راستای هم‌افزایی گفت: اگر رسانه ارزشی از ناکارامدی دولت صحبت می‌کند باید مطالبه‌گری کنید امروز عده‌ای با تحریک جوانان لیست شهر شاد را مطرح می‌کنند و قصد دارند در انتخابات شورای شهر مشهد ورود پیدا کنند درحالی که کجا دیده‌اید در این شهر لغو کنسرت را عقب افتادگی باشد.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در پاسخ به انتقادات مبنی بر ضرورت شبکه‌سازی میان رسانه‌های شهرستان‌ها گفت: متاسفانه همه رسانه‌های استان خود را از دیگری برتر می‌دانند و بسیاری از آنها به دلیل حضور رسانه دیگر در این جلسه حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه برای تاسیس کانون روزنامه‌نگاران و خبرنگاران جوان در مشهد در برنامه داریم گفت: بانک جامعی از رسانه‌های شهرستان‌ها باید تهیه شود تا در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن