اسلاید شواقتصادیستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

بارش باران طرحی اقتصاد محور و مردم نهاد است

کد خبر : 9713

عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با طرح اقتصادی بارش باران در نظر دارد تا مردم را در ارزش افزوده و سود حاصل سرمایه گذاری ها شریک کند و در واقع این سود بخشی از سبد درآمدی خانواده ها خواهد شد.

عیسی امامی در حاشیه نشست تخصصی بررسی طرح بارش باران و تفاهم نامه منعقده بانک قرض الحسنه مهر ایران با معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، به خبرنگار ما گفت: به شهروندان مشهدی به واسطه داشتن چنین تفکری در مدیریت شهری که با نگاه اقتصادی روشن، شفاف و مشخص به دنبال ارزش افزوده و توسعه آفرینی برای مردم شهر هستند، تبریک و تحسین می گویم.
وی تصریح کرد: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برای مردمی کردن اقتصاد با استفاده از منابع خرد مردم و در جهت اهداف کلان، مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها و افزایش درآمد خانوارها تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر برای افزایش سهم مشارکت منعقد نموده است.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه افزود: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با این تفاهم نامه در نظر دارد تا مردم را در ارزش افزوده و سود حاصل از سرمایه گذاری ها شریک کند و در واقع این سود بخشی از سبد درآمدی خانواده ها خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه قدم های بیشتری در جهت سرمایه گذاری ها پربازده و مطلوب تر برداشته شود تا سهم بیشتری هم برای مردم، بانک و مدیریت شهری ایجاد شود.
امامی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد چشم انداز روشنی دارد؛ تصریح کرد: قطعا یک بخش از فعالیت اقتصادی مدیریت شهری به موضوع اقتصاد کلان کشور باز می گردد که لزوما باید ثبات و امنیت اقتصادی ایجاد شود.
وی افزود: امکان تجهیز منابع از طریق سیستم بانکی و تقویت منابع از سوی مردم به واسطه تعریف فرصت ها موجبات مشارکت ها را فراهم می کند و ما با استفاده از ظرفیت منابع مردمی در حقیقت اقتصاد را در بخش کلان و منطقه ای (خرد) پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه ما باید با عملکرد مثبت خود موجبات رضایت مندی مردم را فراهم و سهم رضایت حاکمیتی را افزایش دهیم؛ اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر یک ظرفیت بی بدیل است و می تواند در بحث بانکداری اسلامی نقش آفرین باشد.
امامی با اشاره به ورود بانک مهر در جهت رشد و توسعه شهر مشهد بیان کرد: امیدواریم بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان حامی پایتخت فرهنگی جهان اسلام نقش موثری ایفا کند و با ایجاد یک ساختار قوی نقش بانک داری اسلامی را دو چندان کند.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران ابراز امیدواری کرد: در آینده با تفاهم نامه های جدید موجبات ظرفیت تامین منابع بیشتری را فراهم کنیم و سهم مشارکت مردمی را افزایش دهیم.

گفتنی است معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با حرکت جهادی و انقلابی خود طی ۳/۵ سال گذشته بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تامین منابع در کلانشهر مشهد که این روزها به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، ایجاد نموده است که این رقم شگفت انگیز با توجه به رکود چند سال اخیر به گفته کارشناسان اقتصادی و بازار در کشور بی نظیر محسوب می شود.
هدف از شرکت مردم در طرح بارش باران، جذب سرمایه‌های خرد مردم و افرادی با درآمد عادی که سرمایه اولیه ندارند، در جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی با سود علی‌الحساب ۲۰ % و تامین زنجیره نیازمندی‌‎های امر مهم زیارت، ابراز ارادات به ساحت مقدس حضرت علـی‌ابـن‌موسـی‌الرضـا(ع) و خدمت به زائران عزیز آن حضرت می‌باشد.
بدین منظور شهرداری مشهد به نمایندگی از متقاضیان، از محل منابع مالی خویش، اقدام به سپرده‌گذاری اولیه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نموده است و به متقاضیان مشمول شرایط بانکی، امتیاز استفاده از تسهیلات را اعطا می‌نماید.
نشست عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران و سرپرستی شعب خراسان با معاون اقتصادی شهرداری مشهد به منظور بررسی طرح عظیم سرمایه گذاری بارش باران و تبادل نظرات لازم، در سالن جلسات کوهسنگی مشهد برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن