ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تغییر و تحول در اداره کل میراث فرهنگی استان به روند برنامه های مشهد ۲۰۱۷ لطمه می زند

کد خبر : 9693

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:  ۱۴۰ برنامه و رخداد بین امللی در قالب مشهد- پایتخت فرهنگی جهان اسلام طراحی شده است و تغییر و تحول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به روند برنامه های مشهد ۲۰۱۷ لطمه می زند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در مراسم ابقای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به طراحی ۱۴۰ برنامه و رخداد بین امللی در قالب مشهد- پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛ افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این رویدادها نقش آفرین است.

وی هرگونه تغییر و تحول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی را لطمه به روند برنامه های مشهد ۲۰۱۷ دانست و تصریح کرد:  در دور اول آخرین سال فعالیت رئیس جمهور تغییر و تحول در این حوزه به ضرر دولت تلقی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: کلانشهر مشهد در ماه پایانی سال به دلیل آمادگی برای میزبانی حداقل هشت میلیون مسافر و زائر وضعیت ویژه ای دارد بنابراین مدیریت این مجموعه باید فردی توانمند و با تجربه باشد.

وی گفت:  با پیگیری های استانداری خراسان رضوی این اطمینان به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور داده شده است که کار در خراسان رضوی با قوت ادامه می یابد.

به گفته وی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل برای بازگرداندن مدیر کل مستعفی این استان تلاش شد.

حسینی با بیان اینکه مدیران ذخایر تجربی و دانش مدیریتی محسوب می شوند و برای پیشبرد هرچه بهتر امور از آنان استفاده می شود؛ افزود: حسین زارع صفت در دو ماه اخیر سه بار استعفای کتبی خود را ارائه داده بود که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در نهایت استعفای وی را پذیرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: کلیه موضوعات مرتبط با سه حوزه کاری فعالیتی این سازمان با قوت ادامه می یابد.

حسین زارع صفت با اشاره به مهدیه عابدزاده؛ اظهار کرد: فعالیت و اقدامات اداره کل در دو موضوع مهدیه عابدزاده و ارتفاعات کمرمقبولا همه جانبه و مفید بوده و هم اکنون روند ثبت ملی هر دو اثر در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: از دیگر اولویت های این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی پیگیری برای رفع مشکلات شهر تاریخی توس و نیز ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن