اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

خط دو قطار شهری مشهد در خدمت مجاوران و زائران امام رضا ( ع )

کد خبر : 9663

بالاخره پس از ۳۳ ماه اقدام جهادی و تلاش خستگی ناپذیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و همکاری همدلی شورای چهارم و شهردار، قطار شهری شمال به جنوب مشهد سوت خود را به صدا درآورد.

همزمان با رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، آیین بهره برداری از خط ۲ قطار شهری مشهد با حضور مردم، تولیت آستان قدس رضوی،  سردار جعفری فرمانده کل سپاه، شهردار و جمعی از مسئولین استانی و شهری کشورمان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، در ابتدای این مراسم مهندس کیانوش کیامرز مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان این که مسیر ۱۴/۵ کیلومتری خط ۲ از شمال مشهد به جنوبی ترین نقطه این شهر امتداد دارد، افزود: در بهره برداری از فاز اول این خط ۶ ایستگاه در مسیر ۸ کیلومتری از میدان شهدا تا طبرسی دوم، در سرویس دهی لازم قرار خواهد گرفت و الباقی آن طی سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.
همکاری و همدلی بی نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، آستان قدس رضوی، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و شهرداری مشهد به عنوان دست اندرکاران پروژه به همراه تلاش و خدمت جهادی امروز خط ۲ قطار شهری را در اختیار شهروندان مشهدی و زائران حضرت رضا علیه السلام قرار داد.
سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که دیگر مهمان و سخنران این مراسم بود در سخنانی کوتاه، سال ۱۳۹۵ را سالی استثنایی برای سپاه و مردم بیان کرد و افزود: در پرتو نام گذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط رهبر فرزانه انقلاب، قرارگاه خاتم الانبیا با آماده باش کامل، ۶۵ پروژه بزرگ خود را با پیشرفت ۸۰ درصد به بالا احصا نمود که از بین آن ۵۵ طرح با اعتبار ۱۲۴ هزار میلیارد تومان و عمر کمتر از ۲ سال در اولویت اجرایی قرار گرفت. وی افزود: در ۹ ماهه امسال طبق قولی که داده بودیم ۵۶ کیلومتر تونل در مسیرهای جاده ای و ریلی ساختیم که ۲۹ کیلومتر آن ریل بوده است که این در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر محسوب می شود.
وی خاطر نشان ساخت خط ۲ قطار شهری مشهد به عنوان چهل و نهمین پروژه سپاه امروز به بهره برداری می رسد که در آن رکورد حفاری ماهیانه ۶۶۰ متر و روزانه ۳۳ متر جز افتخارات سپاه منظور شده که آن را هدیه به مردم عزیز مشهد و زائران حضرت رضا علیه السلام می نمائیم.

دکتر کمال سروی ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در سخنانی به عزم و اراده شورای چهارم در بدو شروع به کار خود از نیمه دوم سال ۹۳ برای حل مشکلات پیش روی خط ۲ قطار شهری خبر داد و با ابراز خوشحالی از سرعت و دقت احداث و راه اندازی خط ۲ افزود: هیچ وقت اجازه ندادیم مشکلات و برخی اختلافات اولیه این پروژه بزرگ را تعطیل و به انزوا بکشاند چرا که هزینه زمان و استهلاک منابع به مراتب بیشتر از منفعت آن می شد.
علیرضا رشیدیان هم که دیگر مهمان این مراسم بود با تشکر و قدردانی از اقدامات شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به رقابت برای خدمت به مردم و صرف فعل توانستن به فرموده رهبری اشاره کرد و افزود: دولت با توان خود در خدمت قطار شهری قرار گرفت و امروز شاهد بهره برداری از این پروژه برای بهبود وضعیت حمل و نقل مردم هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن