اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

پاتوق های فرهنگی و هنری در پایتخت فرهنگی جهان اسلام ویژه هنرمندان و فعالان اجتماعی ایجاد می شود

کد خبر : 9631

رویکرد اصلی ارشاد در پیگیری تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری در این شهر توانمندسازی، موضوعی و تخصصی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری با مشارکت اهالی فرهنگ و هنرمندان در ایده پردازی و اجرا خبر داد. به گزارش صبح مشهد کاظم دبیری با بیان این که هدف اصلی تشکیل این پاتوق ها حضور هنرمندان، شناسایی استعدادها و تلاش برای شکوفایی آنهاست، افزود:  شناسایی و نقش آفرینی سرمایه های اجتماعی و ایجاد هم افزایی در سطح جامعه از دیگر اهداف تشکیل این نشست‌ها می باشد.
وی عنوان کرد: در گام اول تشکیل پاتوق های کودک و نوجوان، شعر آیینی، شعر معاصر، نمایش و تعزیه، شعر آزاد، نقد تئاتر، نقد فیلم نامه، نقد فیلم و … پیگیری خواهد شد.
وی همچنین بر ضرورت تشکیل پاتوق های فرهنگی، هنری با محوریت نهادهای فرهنگی و هنری شهر تاکید و خاطرنشان کرد: نقش نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه تشکل های فرهنگی و هنری در این زمینه بسیار محوری بوده و در این راستا تشکیل پاتوق های کتابخوانی، شاهنامه خوانی، داستان، عکس و … از سوی موسسات و انجمن های فعال در این زمینه ها به جد دنبال می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در واگذاری امور پاتوق ها، فعالیت های تخصصی و توانمندی نهاد مربوطه در موضوع خاص شرط اصلی خواهد بود، تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از همه پیشنهادات و نظرات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این راستا استقبال می نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن