ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تاسیس نهاد جهانی توریسم اسلامی به عنوان فرصت ویژه در چشم‌انداز مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 9590

دبیر انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: در گفتمان گردشگری آسان به بحث تاسیس نهاد جهانی توریسم اسلامی به عنوان یک فرصت ویژه در چشم‌انداز مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام پرداخته شد.


به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، فرید جواهرزاده در حاشیه اولین گفتمان گردشگری آسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برگزاری سلسله گفتمان‌های گردشگری آسان اولین محور با اکوتوریسم و توسعه پایدار برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این گفتمان را ارائه نقطه نظراتی در حوزه طبیعت‌گردی به معنای گردشگری آسان و گردشگری برای همه و فارغ از مشکلات دانست و افزود: در گردشگری آسان باید تسهیلات، اقامت، حمل‌ونقل، اوقات فراغت و‌ همه‌چیز مرتبط با این موضوع به شکلی شایسته فراهم باشد.

وی تصریح کرد: این گفتمان در ۴ بخش نمایشگاهی، تخصصی، کارگاهی و همایشی برگزار شد و فرانسه به عنوان مقصد اول گردشگری جهان تجارب خود را منتقل کرد.

دبیر علمی اولین گفتمان گردشگری آسان بیان کرد: در بخش پایانی این گفتمان نیز به بحث تاسیس نهاد جهانی توریسم اسلامی به عنوان یک فرصت ویژه در چشم‌انداز مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام پرداخته شد و مشهد به عنوان پایلوت گردشگری آسان معرفی شد.
وی گفت: اولین گفتمان گردشگری آسان با خروجی و اثرپذیری بسیار خوبی همراه بود و در نظرسنجی صورت‌ گرفته شاهد رضایت‌مندی بالای ۹۰ درصدی بودیم.
نقش شهرداری مشهد در جذب گردشگران خارجی قابل تحسین است
قائم مقام موسسه آموزش عالی بینالود با بیان اینکه گردشگری آسان و راحت را حق همه گردشگران می دانیم؛ اظهار کرد: نقش شهرداری مشهد در جذب گردشگران خارجی قابل تحسین است.
بهزاد علیزاده با اشاره به حضور همه ساله حدود ۳۰ میلیون زائر در مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی افزود: در موسسه آموزش عالی بینالود در حوزه گردشگری آسان برای میهمانان امام رضا(ع) برنامه‌هایی را برگزار کرد و در این راستا از دانش اساتید دانشگاه سوربون فرانسه که کشورشان مقصد اول گردشگری دنیا است استفاده شد.
وی تصریح کرد: سلسله گفتمان‌های گردشگری آسان با هدف فراهم کردن طبیعت‌گردی و توسعه پایدار و سفر آسان دایر شده است و گردشگری آسان و راحت را حق همه گردشگران می‌دانیم.
قائم مقام موسسه آموزش عالی بینالود ادامه داد: با مشارکت هلدینگ گردشگری کوروش برنامه‌ریزی‌های برگزاری این گفتمان در مدت ۵۰ روز برگزار شد و در جلسات برگزار شده به موضوع گردشگری آسان برای همه گردشگران پرداخته شد.
علیزاده در پایان گفت: این برنامه با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد، ستاد اجرایی مشهد ۲۰۱۷، هلدینگ گردشگری کوروش، موسسه آموزش عالی بینالود، اتحادیه هتل‌داران، اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران و مهمانپذیران و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شد و در پایان تفاهم‌نامه همکاری‌ای میان عوامل برگزار کننده با یونیدو منعقد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن