مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

رویداد مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای تثبیت جایگاه فرهنگی مشهد

کد خبر : 9547

استاندار خراسان رضوی گفت: قصد داریم شهر مقدس مشهد را مرکز سینمای دینی قرار دهیم و جشنواره ای در همین راستا در این شهر برگزار کنیم تا از فرصت سال ۲۰۱۷ برای تثبیت جایگاه فرهنگی مشهد استفاده شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری رسا، علیرضا رشیدیان، نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی؛ در یکصد و دهمین جلسه این شورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به دو رویداد بزرگ «مشهد ۲۰۱۷» و «استقبال از زائران نوروزی» بر لزوم آمادگی کامل نهادهای فرهنگی استان برای اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام تأکید کرد و گفت: «نمایشگاه مشهد دوست داشتنی» یکی از برنامه هایی است که حتما باید برای ایام نوروز حفظ شود و سایر برنامه هایی که با محوریت رویداد فرهنگی «مشهد ۲۰۱۷» برنامه ریزی شده نیز باید برای این ایام تدارک دیده شود.

استاندار خراسان رضوی به بیان پیشنهادات خود پیرامون تثبیت جایگاه فرهنگی مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ پرداخت و گفت: ما می توانیم تولیت تمام مراکز زیارتی جهان اسلام را در مشهد دعوت کنیم و افزون بر آن قصد داریم شهر مقدس مشهد را مرکز سینمای دینی قرار دهیم و جشنواره ای در همین راستا در این شهر برگزار کنیم تا از فرصت سال ۲۰۱۷ برای تثبیت جایگاه فرهنگی مشهد استفاده شود.

رشیدیان در تبیین اهمیت پیوست نگاری فرهنگی پروژه های توسعه ای، که دستور کار اصلی جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان بود، اظهار کرد: مگر می شود انقلابی که مبنای آن فرهنگی است، در طراحی کلان پروژه های خود پیوست فرهنگی نداشته باشد؟ البته امروز این اتفاق به صورت جزیره ای در حال انجام شدن است اما جمهوری اسلامی نیاز به لحاظ کردن پیوست فرهنگی در تمام پروژه های کشور دارد.

وی تصریح کرد: برای موضوع پیوست فرهنگی باید حتما بتوانیم مجموعه ای مانند آن چه در تأسیس نظام مهندسی اتفاق افتاد را احیا کنیم تا بتواند خدمات مشاوره ای و پیگیری ها را انجام دهد؛ البته این موضوع نباید تبدیل به یک ترمز و مانع برای مردم شود. عمده این پیوست نگاری ها برای پروژه های بزرگ مدنظر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن