اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

پایتختی فرهنگی جهان اسلام نباید به‌عنوان برنامه‌ای تشریفاتی دنبال شود

کد خبر : 9538

نمایشگاه مشهد دوست داشتنی در تبیین هویت اصلی شهر مشهد به‌خصوص قسمتی که به سوابق و ریشه‌های فرهنگی این شهر برمی‌گردد، خیلی مؤثر بود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بسیار چشم‌گیر و قابل‌تقدیر بود؛ از صداوسیمای استان‌ هم که در جریان این راهپیمایی، باعث شد برای اولین بار راهپیمایی مشهد در شبکه‌های سراسری خیلی بهتر جلوه پیدا کند، تشکر می‌کنم.

ایشان ادامه داد: از فعالیت‌های شهرداری مشهد در نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» که ابتکار بسیار جالبی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری بود تقدیر می‌کنیم؛ علی رغم این‌که بعضی درصدد این بودند تا مشهد را به‌عنوان مرکز خاص تفریحی و خوش‌گذرانی بعضی افراد معرفی کنند، مشهد را با چهره پیشکسوتی و سابقه انقلابی در نمایشگاه مشهد دوست داشتنی منعکس کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اهمیت بازگو کردن فرهنگ انقلابی و هویتی مشهد، عنوان کرد: بسیاری از عزیزان‌همشهری ما به‌خصوص نسل‌های جدید تازه متوجه شدند هویت اصلی و واقعی ما در مشهد چه بوده و الان نیز باید همان هویت، تثبیت‌شده و ادامه پیدا کند.

«مشهد دوست داشتنی» در تبیین هویت اصلی شهر مؤثر بود

وی افزود: این نمایشگاه در تبیین هویت اصلی شهر مشهد مخصوصاً قسمتی که به سوابق و ریشه‌های فرهنگی این شهر برمی‌گردد، خیلی مؤثر بود.

آیت‌الله علم‌الهدی به انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسئله پایتخت فرهنگی جهان اسلام که به همت وزارت کشور، آقای استاندار و دولت راه افتاده، به‌صورت جریان نهادینه‌ای از نظر معرفی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشخص شود.
ایشان ادامه داد: پایتختی فرهنگی جهان اسلام نباید به‌صورت یک برنامه موقت یک‌ساله تشریفاتی آن‌هم با معیارهای خاص آیسسکو که برگرفته از یک سری ملاک‌های غربی است، دنبال شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مشهد باید به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با معیارهای دینی و اسلامی معرفی شود و این امر نیز مرهون همت بلند آقای استاندار و اداره کل ارشاد اسلامی است تا این قسمت را پیگیری کنند که معیارها و ملاک‌های فرهنگی و اسلامی، برجسته‌تر و جالب‌تر معرفی شود.

معتقدیم هیچ شهری جز مشهد با ملاک و فرهنگ اصیل اسلامی قابل معرفی نیست
ایشان یادآور شد: یکی از مسؤولان آیسسکو گفته بود «مشهد باید به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای همیشه معرفی شود»، کلام ارزشمندی است اما باید تنها بامعیارها و فرهنگ اسلامی باشد؛ معتقدیم جز مشهد، هیچ شهری در جهان اسلام وجود ندارد که با این ملاک‌ها قابل معرفی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، مشهد را بزرگ‌ترین، جالب‌ترین و جامع‌ترین شهر اسلامی در جهان اسلام خواند و گفت: توجه همه ملل، فرق و ادیان به‌طرف این شهر هست، جامعیت این شهر ایجاب می‌کند که پایگاه اسلام شود و احادیث و روایات نیز پایگاهی اسلام را به سمت مشهد سوق می‌دهد.

ایشان با اشاره به طولانی شدن فاصله برگزاری دو جلسه شورای فرهنگ عمومی، عنوان کرد: از جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی تا این جلسه فاصله زیادی بود، پیشنهاد می‌کنم وقت ثابتی را برای این جلسه تعیین کنیم که لااقل ماهی یک‌بار یقین کنیم این جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل خواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امیدوارم برگزاری این جلسه، برکات قابل‌توجهی که شایسته ساحت مقدس امام هشتم باشد و نتیجه آن، احیا و توسعه فرهنگ دینی این شهر و استان، است، به دنبال داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن