اقتصادی

بهره برداری از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تا پایان اسفند

کد خبر : 9516

شهردار مشهد مقدس گفت: تا پایان اسفندماه حدود ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد که این حجم از پروژه‌ها در طول تاریخ مشهد بی‌نظیر است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس سید صولت مرتضوی در مراسم بهره‌برداری از مجموعه هزار تنی پذیرش و پردازش پسماند در جاده میامی اظهار کرد: براساس جدول زمانبندی شهرداری مشهد، تا پایان اسفندماه حدود ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد که این حجم از پروژه‌ها در طول تاریخ مشهد بی‌نظیر است.

وی افزود: افتتاح فاز اول خط ۲ قطارشهری، پروژه‌های اقتصادی و ده‌ها پروژه ریز و درشت بخشی از پروژه‌هایی است که تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد تصریح کرد: بخشی از خدمات شهرداری در منظر مردم است اما بخشی از آن که قادر نبودیم در منظر مردم قرار دهیم حیات بزرگی در زیر زمین شهر ایجاد کرده که این حیات به واسطه اجرای خطوط قطارشهری جاری است.

مرتضوی با اشاره به اینکه به مدیریت شهری می‌توان از دو منظر نگاه کرد، گفت: یکی از منظرهای مدیریت شهری در حوزه ماموریت با توجه به عمر کاری تعریف می‌شود اما اساس و منظر اصلی باید به گونه‌ای باشد که مجموعه مدیریتی برنامه‌ریزی برای طول تاریخ داشته باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت باید متوجه باشد که این مدیریت به امانت رسیده و این ارثی برای آیندگان است لذا توجه به آبادانی ایران و علاقمندی به زیرساخت‌ها با نگاه سخاوتمندانه می‌تواند یک ملت را نجات دهد.

شهردار مشهد اضافه کرد: خوشبختانه در علوم دانش بنیان و حوزه زیرساختی امنیتی آنچنان در کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه شده که توصیف آن دوستان را به وجد می‌آورد و دشمنان را به شدت مایوس می‌کند.

مرتضوی در ادامه این مراسم به مخاطرات زیست محیطی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند روزی است که ریزگردها امان مردم را گرفته‌اند اما در این مسیر مدیران تنها راه حل را تعطیلی تعریف کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه کسی برآورد کرده است که این تعطیلات چه هزینه‌هایی را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: توجه به زرق و برق کارها چاره‌ حل مشکلات نیست بلکه باید به اساس توجه کرد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه دفن زباله عوارض زیست محیطی دارد لذا امروز با راه‌اندازی مجموعه هزار تنی پذیرش و پردازش زباله شاهد کاهش دفن زباله‌ها و بازیافت بیشتر آنها هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن