اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری نشست وزرای زن کشورهای اسلامی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 9518

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۵۲ هفته برای مشهد ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است که یکی از این هفته‌ها به نام زنان نام گذاری شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، شهیندخت ملاوردی با بیان اینکه عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای مشهد، ظرفیت مناسبی در جهان اسلام، کشور و این شهر ایجاد می‌کند؛ افزود: باید از فرصت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بهره لازم را برد.

وی بیان کرد: مشهد بر اساس اهداف و شاخص‌های آیسسکو انتخاب شده و یکی از این اهداف انسجام، همبستگی، وحدت و اتحاد در سایه گفت‌وگو و توسعه فرهنگی جهان اسلام است که مشهد با وجود امام رضا( ع) پیشینه طولانی در این خصوص دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه سیره و فرهنگ رضوی برای همه ما الگویی برای گفت‌وگو و تعامل بوده که بی‌تردید این ویژگی بی‌تأثیر در انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نبوده است اضافه کرد: نشست تخصصی زنان با حضور وزرای این حوزه در کشورهای اسلامی به میزبانی مشهد هم‌زمان با رویداد بزرگ «مشهد ۲۰۱۷» برگزار می‌شود که آغاز حرکت ملی برای دریافت پیشنهاد ویژه زنان است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست از جمله برنامه‌های معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده است و  این موضوع هم در سطح وزارت‌خانه‌ها، هم استان‌ها در حال انجام بوده و به دبیرخانه «مشهد۲۰۱۷» نیز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ هفته برای مشهد ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده اظهار کرد: یکی از این هفته‌ها به نام زنان نام گذاری شده که در این هفته نشست مذکور با برنامه برنامه ریزی انجام شده برگزار می‌شود .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزاری این برنامه را اوایل سال آینده اعلام کرد و افزود: در حاشیه این برنامه، معرفی زنان نخبه مشهدی و ایرانی را به جهان اسلام نیز برنامه‌ریزی شده و اجرایی می‌شود.

ملاوردی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به خانواده از حوزه زنان جدا نیست یادآور شد: در برنامه ششم، از طریق فعال کردن ستاد ملی زن و خانواده، تعریف جدیدی از شاخص‌ها توسط این معاونت ارائه شده که قابل اندازه‌گیری باشد.

وی فعالیت این ستاد را بُعد اجرای پنج برنامه توسعه برای نخستین‌بار برشمرد و ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امیدوارم این شاخص‌ها به پایداری سلامت خانواده منجر شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: خانواده فصل مشترک همه قوا و نظام بوده، بنابراین سیاست‌های کلی خانواده به همه ابلاغ شده که انتظار می‌رود، اراده‌ای ملی و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در این خصوص ایجاد شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن