ستون اصلیسیاسی

آغاز فعالیت اجرایی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر

کد خبر : 9510
 دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان گفت: جبهه اصلاحات فعالیت اجرایی خود را شروع کرده و ما  در حال شکل دادن به کمیته‌های اجرایی هستیم تا وارد مصادیق شویم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان؛ مهدی کاملان با اشاره به انتخابات شورای شهر و عملکرد اصلاح‌طلبان در این باره اظهار کرد: انتخابات شورای شهر برای ما اهمیت زیادی دارد، چراکه اگر در شورای شهر قبلی اصلاح طلب‌ها سازوکاری را مشخص می‌کردند و در حاشیه قرار نمی‌گرفتند شاید الان چند نفر از آنان را در شورای شهر داشتیم.
وی درباره ناکامی اصلاح‌‌طلبان در انتخابات  دهمین دوره مجلس به برخی عوامل بیرونی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی نهادها و تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه آنان در شهر مشهد به طور کامل در اختیار یک جریان است و این مسئله در جریان انتخابات می‌تواند تاثیرگذار باشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد : مساجد و تکایا نیز در شهر مشهد در اختیار اصلاح طلبان نیست و این موضوع ضعف بزرگی است، چراکه این اماکن همیشه در حاشیه شهر نقش پررنگی داشته است.
وی با بیان این که اصلاح طلبان از نظر اقتصادی و اجتماعی جایگاهی در شهر ندارند، بیان کرد: پشتیبانی از اصلاح طلبان اندک است و این محدودیت‌های بیرونی بر عملکرد اصلاح‌طلبان تأثیر می گذارد.
کاملان با اشاره به این که متاسفانه ما در درون اصلاح‌طلبان با چالش‌هایی مواجه هستیم که قبلا نیز با آن مواجه بودیم، گفت: یکی از این چالش‌ها جریان موسوم به اعتدال است که در واقع حدود دو تشکل هستند و می‌خواهند یک جریان فکری راه بیندازند.
وی گفت: این مسئله مهم باعث شده اصلاح طلبان با حداقل امکاناتی که در اختیار دارند درون خودشان به چالش کشیده شوند اما  سایر احزاب و گروه‌ها  از تشکل‌های صنفی تا احزابی که بزرگ‌ترند توانسته‌اند با هم کنار بیایند.
وی با تاکید بر این که بحث‌های درونی ما تقریبا حل شده است، گفت:  فقط جبهه‌ای به نام اصلاحات و جبهه‌ای به نام اعتدال داریم، اعتدال برای خود نماد و شکلی دارد و تبلیغاتی خواهد داشت، حال بستگی به مردم دارد که چقدر به آن جریان فکری بها دهند، اما این مسئله تاثیری اندک در آرای ما خواهد داشت، ولی ما درصدد هستیم این جریان را در تهران از مرکزیت حل و فصل کنیم تا خود را از اصلاح طلبان جدا نکند.وی بیان کرد: جبهه اصلاحات فعالیت اجرایی خود را شروع کرده و ما  در حال شکل دادن به کمیته‌های اجرایی هستیم تا وارد مصادیق شویم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات و اعتدال قرار است در انتخابات ۹۶ همراه و همگام با یکدیگر باشند؟ گفت: طبق زمزمه‌هایی که از تهران به عنوان مرکز این جریان شنیده می شود گویا می‌خواهند  در این انتخابات بر خلاف انتخابات قبلی وارد مرحله جدیدی شوند که امیدواریم قانع شوند و با اصلاحات همراهی کنند.
وی با اشاره به اقدامات اصلاح‌طلبان در حاشیه شهر مشهد ادامه داد: هم اکنون ورود به حاشیه شهر سخت است چراکه مردم این مناطق سخت گرفتار مسائل اقتصادی هستند و با روشنفکری محض فکر نمی‌کنند و با دادن برخی وعده ها رای شان تغییر می‌
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن