دانش و فناوریستون اصلی

در ازدواج های دانشجویی همسران تاب و توان بیشتری برای اداره زندگی مشترک دارند

کد خبر : 9416

سلجوقی گفت: در دوران دانشجویی جوانان از شور و نشاط مضاعفی برخوردارند و شخصیت آنان به سمت تکامل و پختگی در حرکت است  لذا بهتر و با انرژی بیشتری می توانند برای زندگی مشترک برنامه ریزی کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت)، فرشته سلجوقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در جشن ازدواج دانشجویی در محل سالن صبا، ضمن تقدیر از اجرای طرح ملی همسفر تابهشت، گفت: میزبانی از گروه های مختلف دانشجویی در طرح بزرگ همسفر تا بهشت امری ارزشمند و خطیر است که چنانچه عشق به جوانان و نیت تقرب به خداوند نباشد، انجام آن دشوار و چه بسا غیرممکن باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ازدواج در دوران دانشجویی افزود: در این مقطع جوانان از شور و نشاط مضاعفی برخوردارند و شخصیت آنان به سمت تکامل و پختگی در حرکت است،  لذا بهتر و با انرژی بیشتری می توانند برای زندگی مشترک برنامه ریزی کنند.

سلجوقی با یادآورشدن این نکته که همسران هریک دارای ویژگی های خاصی هستند و بدون یکدیگر کامل نمی شوند،  تاکید کرد: زن یا مرد نباید انتظار داشته باشد که همسر او فردی شبیه پدر یا مادر او و دیگر نزدیکانش باشد، چون هر شخصیتی شاخصه ها و ویژگی های منحصر به خود دارد و نمی توان با جدال و سنگربندی رفتار و گفتار همسر را در راستای میل و انتظار خود تغییر داد.

وی در همین ارتباط به موضوع «تاب آوری» و تقویت آن در بین زوجین جوان اشاره و اظهار کرد: همسرانی که قدرت تاب آوری ندارند، همچون نخ با کمترین فشار از هم گسسته می شوند و همسرانی که از این توانمندی برخوردارند منعطف و صبورانه عمل می کنند و برای هر بحرانی، راه حلی  می یابند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی درباره ارتباط همسران با خانواده های خود تصریح کرد: همسران یقین بدانند که والدین همسرشان آنان را همچون فرزند خود دوست داشته و چنانچه نصیحتی به آنان می کنند با نیتی خیرخواهانه و از سر دلسوزی است.

با کاستی های زندگی با منطق برخورد کنیم

وی همچنین، بر پرهیز از مقایسه به عنوان یکی از فاکتورهای تخریب کننده‌ شخصیت همسران تاکید کرد و گفت: هر یک از ما پس از انتخاب همسر باید بپذیریم که گزینش خود را انجام داده ایم و باید پای این انتخاب بمانیم  لذا چنانچه نقص یا کاستی در شخصیت همسر مشاهده می کنیم باید با صبر و منطق با آن برخورد کنیم.

 خانواده ها توصیه رهبری درباره ازدواج آسان و بهنگام را جدی بگیرند

سلجوقی در ادامه بر ضرورت همکاری خانواده ها در تحقق ازدواج آسان جوانان نیز تاکید و اظهار کرد: جوانان ما انسان های قانع و منطقی هستند امااغلب نظرات آنان در زمینه برگزاری ازدواج و تهیه جهیزیه تعیین کننده نیست بلکه خانواده های آنان هستند که با در نظر گرفتن قید وبندهای اضافی فرآیند ازدواج را دشوار می سازد.

وی با اشاره به نامگذاری سال۹۵ با عنوان  اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، یادآور شد: همه خانواده ها باید توصیه رهبر معظم انقلاب را در خصوص برگزاری ازدواج آسان و بهنگام جدی بگیرند و نیز با تهیه جهیزیه ای با کالای ایرانی به بحث اشتغال و ازدواج آنان کمک کنند./ز.ق

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن