دانش و فناوریستون اصلی

نمایشگاه دایمی گوهرسنگ ها در مشهد افتتاح شد

کد خبر : 9400
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نمایشگاه دایمی گوهرسنگ ها در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «زهرا احمدی‌پور» در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: باید حمایت‌های همه جانبه از گوهرسنگ‌ها به‌عنوان یکی از ارزشمندترین انواع صنایع‌دستی که نقش مهمی در صادرات  و تولید ثروت دارد؛ شود.
در این نمایشگاه و فروشگاه، مجموعه کاملی از انواع گوهرسنگ‌ها و صنایع دستی با محوریت فیروزه و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی، به نمایش در آمده است.
کاهش ۵۰ درصدی واردات صنایع دستی به کشور
«زهرا احمدی پور» رئیس سازمان میراث فرهنگی، پس از افتتاح این نمایشگاه با جمعی از کارآفرینان حوزه صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در محل موزه بزرگ خراسان، دیدار کرد وگفت: تولیدات صنایع دستی خانگی باید به بسته اقتصادی تبدیل شود تا ارزش و بار اقتصادی داشته باشد.
وی با بیان این که با پیگیری های گمرک و سازمان میراث فرهنگی، ورود صنایع دستی خارجی به کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است، افزود: باید با استفاده از مهر اصالت، زمینه را برای خرید صنایع دستی اصیل برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کنیم.
وی همچنین با انتقاد از ناکارآمدی ساعات درس هنر در مدارس کشور، گفت: آموزش و پرورش باید نظارت درستی بر ساعات   برگزاری درس  هنر داشته باشد تا بتوان در آینده از هنر تولید شده در مدارس نیز استفاده کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که برای بسیاری از فرزندان ما صنایع دستی بومی و محلی بوی عقب ماندگی و کهنگی می دهد، تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا صنایع دستی علاوه بر منازل،  به  هتل ها، قطارها، هواپیماها و مکان های عمومی نیز راه یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن