اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ بصورت دائمی کار خود را ادامه خواهد داد

کد خبر : 9394

اگر می خواهیم حداکثر استفاده از رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را داشته باشیم، باید دبیرخانه آن دائمی باشد.

خبرنگار: فاطمه مشهدی
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: دولت باید به شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نگاه ملی داشته باشد و همه باید تلاش کنیم این شهر به عنوان پایتخت معنوی و فرهنگی در شان امام رضا علیه السلام باشد.
به گزارش صبح مشهد، موسی شربت دار در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سؤالی در خصوص جایگاه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی در بودجه ریزی شهری و  نگاه کلان به این موضوع، اظهار کرد: شهرداری به رویداد مشهد ۲۰۱۷ در بودجه ریزی نگاه مقطعی و سالیانه نداشته است بلکه براساس برنامه عملیاتی که شورا مصوب نموده شهرداری شاخص هایی را برای توسعه شهر در نظر گرفته است.
دبیر شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ شهرداری تصریح کرد: یک سیستم پایش نیز به صورت منظم تحقق شاخص ها را رصد می کند که قطعا این شاخص ها در ساختن شهر ایده ال و مطلوب برای پایتخت فرهنگی موثر خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به رویکرد بلند مدت شهرداری گفت: برنامه عملیات پنج ساله شهرداری در دست بررسی است؛ شاخص ها در حال تجدید نظر هستند؛ علاوه بر آن نگاه راهبردی شهرداری به زیر ساخت ها از جمله قطار شهری، حمل و نقل عمومی، فضای سبز شهری و خدمات شهری دارد، قابل توجه است، همچنین سرانه خوبی که فضای سبز شهری و خدمات شهری دارد، کمربند سبزی که دور شهر مشهد پیش بینی شده، راههای دسترسی که شهرداری در کمربندی ها دنبال می کند؛ اینها همه نشان دهنده رویکرد بلند مدت شهرداری است.
وی با بیان اینکه برنامه شهرداری بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ است و یک ساله نیست؛ افزود: بر اساس برنامه عملیاتی ۵ ساله شهرداری، سعی در تحقق شاخص های مورد نظر هستیم.
شربت دار بیان کرد: در بودجه هر سال مقطعی از آن برنامه عملیاتی را اجرا خواهیم کرد تا در مسیر برنامه راهبردی حرکت کرده باشیم.
وی عنوان کرد: اگر می خواهیم از فرصت رویداد مشهد ۲۰۱۷ بهره برداری کنیم باید دبیرخانه دائمی داشته باشیم و به طبع آن ارتباط خود را با جهان اسلام حفظ نموده و اقداماتی را که در شکوه بخشی این شهر صورت می گیرد پیگیری و رصد نماییم تا جایگاه این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی با اقداماتی که انجام می دهیم حفظ کنیم. هر چند شان اصلی شهر مشهد وجود با برکت امام رضا (ع) است.
وی افزود: مشهد از زمانی که امام رضا (ع) قدم به این شهر گذاشتند تا کنون پایتخت معنوی جهان اسلام بوده است که متاسفانه آن چنان که باید شان این شهر به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام حفظ نشده است.
شربت دار با بیان اینکه دولت باید نگاه ملی به مشهد داشته باشد؛ اظهار کرد: حرمت امام زاده را متولی نگه میدارد؛ متولی این شهر دولت و ما هستیم؛ همه باید تلاش کنیم شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی در شان امام رضا باشد که متاسفانه بسیار فاصله داریم.
وی بیان کرد: رویداد مشهد ۲۰۱۷ آغازی است که خاتمه ای ندارد. شان امام رضا بسیار بالا و والا است و ما باید تمامی تلاش خود را در اعتلای فرهنگ رضوی و توسعه زیرساخت های خدمات زائرین به کار گیریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن