استانی

بیش از ۶۰ هزار کلاس ناامن در معرض تخریب در ایران وجود دارد

کد خبر : 9388
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۰ هزار کلاس ناامن در معرض تخریب در ایران وجود دارد که برای بازسازی و ایمن سازی این مدارس نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، فخرالدین دانش آشتیانی در جلسه با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش این استان با بیان اینکه مدارس سبز در کشور باید توسعه یابد؛ اظهار کرد: این نوع از مدارس عاملی مهم در تربیت همه جانبه دانش آموزان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار کلاس ناامن در معرض تخریب در ایران وجود دارد تصریح کرد: برای بازسازی و ایمن سازی این مدارس نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم چراکه علاوه بر اینکه وجود مدارس ناامن در کشور بسیار نگران کننده است، در حوزه بازسازی مدارس باید تصمیمات جدی و اصولی گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروزه برخلاف قرن‌های گذشته، ارتقای کیفیت و کمیت نیروی انسانی شاخص مهم توسعه در جهان محسوب می‌شود بنابراین آموزش و پرورش باید در حوزه نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کند تا توسعه و پیشرفت کشور محقق شود.

دانش آشتیانی اضافه کرد: بی‌تردید، اهمیت توجه به آموزش و پرورش در توسعه و ارتقای نیروی انسانی از مسایل مربوط به برجام بیشتر بوده و وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه نشان‌دهنده عدم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه آموزش و پرورش به این معضلات است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن