مشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

المان‌های اختصاصی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام رونمایی می‌شود

کد خبر : 9324

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: همزمان با آغاز سال جدید دست‌کم ۵ المان با موضوع نگاه به جنبه بین المللی زیارت و حضور زائر خارجی در مشهد اکران می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد مشهد ۲۰۱۷ محمدجواد میری با بیان اینکه طی فراخوان اول در جشنواره بهار فیروزه‌ای ۵۶ اثر برگیزده انتخاب شد، اظهار داشت: در راستای بهبود جلوه‌های بصری شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و توجه به شعار «مشهد، جان جهان» و نگاه ویژه به جنبه بین‌المللی زیارت و حضور زائران خارجی در مشهد دست‌کم ۵ المان اکران می شود.

وی افزود: به دلیل رشد چشمگیر کیفی و کمی آثار ارائه شده در فراخوان المان‌های نوروزی ۹۶ فرآیند داوری با جدیت و دقت فراوان انجام شد.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: داوران برخی آثار را برای شرکت در فراخوان تزئینات شهری یا ساخت احجام دائم مناسب تشخیص دادند که این آثار به فرایند مربوطه ارجاع شد.

میری با اشاره به اینکه طی فراخوان دوم بهار فیروزه ای نیز ممکن است آثار دیگری در خصوص مشهد ۲۰۱۷ توسط هنرمندان ارسال شود، تصریح کرد: پس از مشخص شدن آثار منتخب داوران، طبق بند سوم ماده ج فراخوان، هیئت انتخاب بار دیگر آثار راه نیافته را بررسی و تعدادی اثر را مناسب ساخت تشخیص داده، به آثار پذیرفته شده اضافه می شود.

وی گفت: علاوه بر استفاده دوباره از آرایه های ساخته شده در بهار گذشته، در نوروز ۹۶ نیز زائران ملی و جهانی امام رضا (ع) و همچنین مجاوران آن امام رئوف شاهد حداقل ۱۵۰ آرایه هنری جدید در نتیجه دو فراخوان اول و دوم در شهر باشند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: فراخوان دوم جشنواره بهار فیروزه‌ای، از هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در فراخوان دوم جشنواره بهار فیروزه‌ای ۹۶ هم به رقابت بگذارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن