اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایشگاه «وفاق» نیاز مشهد ۲۰۱۷ است

کد خبر : 9305

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و اموراداری شورای اسلامی شهر مشهد ، در بازدید از نمایشگاه «وفاق» این نمایشگاه را نیاز مشهد ۲۰۱۷ دانست.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حسن پژمان بیان کرد: استقبال مردم و تشکل‌ها از این نمایشگاه (که به ارائه خدمات و بسته‌های فرهنگیِ جشن‌های دهه فجر به تشکل‌ها، مدارس، مساجد و …. اختصاص دارد)چشمگیر بود و حجم استقبال کوچک بودن مکان برپایی نمایشگاه را به رخ می‌کشید. به عقیده‌ی من با این حجم استقبال باید این نمایشگاه در فضای بزرگ‌تر و در سطح گسترده‌تری برگزار می‌شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌ها در مشهد ۲۰۱۷  مباحث  فرهنگی است؛ بیان کرد: به خاطر تقارن دهه فجر امسال با سال ۲۰۱۷ و معرفی مشهد در این سال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام این نیاز وجود دارد که دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری در زمینه فرهنگی کارهای گسترده‌تر و متنوع تری را به اجرا بگذارند به ویژه در خصوص هرچه  باشکوه‌تر برگزار شدن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی که بدون شک یکی از مهم‌ترین بزنگاه‌های فرهنگی در این سال است.
وی یکی از نیازهای مهم خانواده‌ها را در شرایط امروز جامعه به ویژه در تربیت نسل جوان و نوجوان، نیازهای فرهنگی دانست و گفت: امروز مردم از ما فعالیت‌های فرهنگی متنوع و گسترده را مطالبه می‌کنند و ما باید پاسخ گوی این نیازها باشیم.
پژمان بهره‌مندی از  تکنولوژی جدید را در ارائه محتواها و معرفی برنامه‌های فرهنگی ضروری دانست و افزود: این نمایشگاه می‌توانست از بستر فضای مجازی و تکنولوژی روز بهره‌برداری بیشتری داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد، یکی از نقاط قوت برپایی نمایشگاه «وفاق» را فعال‌سازی ظرفیت مردمی و برقراری تعامل سازنده با مردم دانست و گفت: در یکی از غرفه‌های نمایشگاه نظرسنجی انجام می‌شد که لازم و ضروری است اما این تعامل با مردم باید در همه‌ی بخش‌های ارائه خدمات فرهنگی و به طور همزمان دیده شود؛ اینکه مردم نظر بدهند و در طرح‌های بعدی یا سال‌های بعد نتیجه این نظرات در برگزاری برنامه‌ها لحاظ شود خوب است اما می توان  برنامه‌ها را منعطف طرح‌ریزی کرد طوری که  با تعامل با مردم و فراخور نیاز و علاقه‌ی مردم مناطق مختلف شهری، قابلیت تغییر و تصحیح داشته باشند.
وی  تعریف جامعه هدف گسترده را از سایر نقاط قوت نمایشگاه « وفاق» دانست و گفت: در این نمایشگاه جامعه هدف برای اقشار مختلف دیده شده بود؛ مثلا بسته کتابی ارائه می‌شد که در آن کتاب‌هایی ویژه کوکان نوجوانان تا زوجین جوان در نظر گرفته شده بود. این گستره‌ی پوشش مناسب است.
پژمان در پایان به ارتباط خوبی که در نمایشگاه «وفاق»  با تشکل‌های فرهنگی از تمام نقاط مختلف شهر برقرار شده بود؛ اشاره کرد و گفت: این شیوه‌ی درستی است مردم باید پای کار باشند و ما بتوانیم در این میان نقش نیروی کمکی را داشته باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن