اسلاید شواقتصادیستون اصلی

درباره مجوز کاسپین سوء تفاهم ایجاد شده است

کد خبر : 9303

رئیس کل بانک مرکزی گفت: درباره مجوز کاسپین سوء تفاهم ایجاد شده است.

به گزارش صبح مشهد، ولی الله سیف درباره مؤسسه کاسپین نیز گفت: درباره مجوز کاسپین سوء تفاهم ایجاد شده است.

سیف افزود: در دوره قبل تصمیم گرفته شد تعاونی‌های مختلف ساماندهی شوند که از جمله آنها ۸ تعاونی بود که تعاونی فرشتگان جزو آنهاست.

وی گفت: این ۸ تعاونی در اواخر سال ۹۴ تأمین سرمایه و معرفی هیئت مدیره و مقدمات تشکیل مؤسسه کاسپین را فراهم کردند و این مؤسسه از بانک مرکزی مجوز گرفت که تک تک تعاونی ها دارایی و بدهی هایشان را به مؤسسه کاسپین منتقل کنند.

سیف افزود: هیات مدیره این تعاونی ها موظف بودند معادل آن، سپرده منتقل کنند و اگر کسری داشته باشند هیات مدیره مؤسسه مسئول است.

وی گفت: تاکنون از این ۸ تعاونی فقط یک تعاونی این کار را انجام داده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کاسپین مؤسسه ای نیست که درون آن سرمایه گذاری شده باشد.

سیف گفت: هیات مدیره این مؤسسه با سرعتی که در نظر بانک مرکزی بوده کارها را انجام نداده است و بر این اساس بانک مرکزی با آنها برخورد کرده است.

وی افزود: در یکی از استان‌ها مقام قضایی حکم صادر کرده که به رغم اینکه هنوز دارایی ها و سپرده ها به کاسپین منتقل نشده است، تابلوهای آن تعاونی ها به کاسپین تغییر یابد و سوء تفاهم برای سپرده گذاران از اینجا شکل گرفته است.

سیف گفت: هیات مدیره مکلف شده است دارایی ها را به سرعت تحویل بگیرد تا مشخص کند تک تک این تعاونی ها چه میزان کسری دارند و اگر کسری داشته باشند باید پاسخ دهند.

وی افزود: در غیر این صورت کار در روند طبیعی خود قرار می گیرد و ساماندهی به تدریج انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در همه جای دنیا صندوق ضمانت سپرده خسارت سپرده گذاران در بانک‌ها را تضمین می کند و اگر مؤسسه یا بانکی ورشکسته شود هیچ کس جز آن صندوق پاسخگو نیست.

سیف گفت: اما در ایران بانک مرکزی تلاش می کند خسارت سپرده‌گذاران را جبران کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن