سیاسی

برخورد دوگانه با فساد در سیستم اداری و اجرایی کشور عین فساد است

کد خبر : 9272

یک فعال اصول گرا در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور نوشت: توده های شریف ملت از کمبود تحریم و کاستی ها ناراحت و ملول نیستند بلکه تبعیض نابرابری و برخوردهای دوگانه را زیبنده کشور اسلامی نمی دانند.

به گزارش صبح مشهد؛ قهرمان رشید، استاندار اسبق خراسان جنوبی نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری نوشت؛ متن نامه به این شرح می باشد؛

جناب آقای رئیس جمهور؛

بی تردید اعتدال، اصلی ترین شاخص عدالت است و بهترین تعریف آن را باید در قرآن جست و تفسیر درست آن را در منابع اسلامی، احدایث و روایت هایی که از لسان مبارک ائمه اطهار بیان شده است دنبال کرد که می فرمایند:

سخنان ما را با قرآن تطبیق کنید و قرآن را با کلام ما تفسیر نمایید. اگر گفتار ما با قرآن منطبق نبود نپذیرید.

طرح این شعار در انتخابات سال ۱۳۹۲ ، مردم را امیدوار ساخت، هر چند در همان زمان برخی بر این باور بودندکه:

انتخاب این شعار برخاسته از متن اسلام و فطرت، مصرف تبلیغاتی دارد و در پوشش آن اهدافی نهفته است که به مرور آشکار خواهد شد و مانند برخی از تعابیر و کلمات در طول زمان دستخوش آسیب و مورد سوء استفاده افراد و افکاری قرار خواهد گرفت.

چه خوب و زیبنده بود در تبیین و تحقق آن به نحوی عمل می شد که امروز امیدهای فراوانی به ناامیدی بدل نمی شد و رضایت مردم نیز که شاهد خوبی برای تحقق آن بود عینیت می یافت. لیکن چکیده و حاصل این شعار پس از سه سال و اندی چیزی جز بی اعتمادی توده های مردم به وعده های داده شده را بدنبال نداشته است بخصوص عمل نکردن به آن از ناحیه منتخبی که ملبس به لباس پیامبر است طبعا اثرات منفی و تبعات بیشتری را بر آن افزوده است.

در مدت گذشته از عمر دولت یازدهم، برجسته ترین رویه قوه مجریه، طرح شعار و ارائه و وعده وعیدهای مکرر به جامعه بوده است. ای کاش صادقانه در بیان مشفقانه و حکیمانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بیشتر می اندیشیدید آنجا که می فرمایند: « جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروزشما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید، جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعدا به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند و نشد»

جناب آقای ریس جمهور

کاش هنگامی که برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی نهیب می زدید به مصداق ضرب المثل معروف: « یک جوال دوز به دیگری و یک سوزن به خود» به اطراف و اکناف خود می نگریستید و برای نزدیکان و همفکران خود حق و حقوق ویژه قائل نمی شدید و آنان را مصون از خطا نمی دانستید و برایشان مصونیت ایجاد نمی کردید. آنان را همانند امیر مومنان (ع) در صدر اسلام و ائمه معصومین پس از آن حضرت و قاطبه علما و مراجع در طول تاریخ و عصر حاضر به حقوق مردم توجه می دادید و نصیحتشان می فرمودید تا در دنیا و آخرت رو سفید و سربلند باشید.

جناب آقای رئیس جمهور

به استناد ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری هیچ کس در دولت نباید بیش از ۷ برابر حداقل یک کارمند عادی ( یعنی حداکثر ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) حقوق بگیرد.

از زمان انتشار بیانیه عالیجناب، که البته به ظاهر بیانگر مبارزه با فساد و رانت اداری و اقتصادی است تا کنون شش ماه می گذرد، اما هیچ لیستی تاکنون به مراجع ذیربط ارائه نشده است و متاسفانه دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور که بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به پیشگیری، شناسایی، اعلام و اقدام قانونی با موارد خلاف و سوء استفاده از موقعیت ها است بر خلاف خیز اولیه ساکت و منفعل عمل نمودند و کار قابل قبولی نیز انجام ندادند.

مردم حق دارند بگویند پس از ۶ ماه از سر و صداهای تو خالی نه تنها هیچ کار موثری در خصوص حقوق و پاداش های نجومی صورت نپذیرفت بلکه بعضی از دولتمردان و مراجع مربوط با توجیهات بسیار سخیف، اخد حقوق ۲۰ میلیون تومان برای مسئولین را عرفی و موجه می دانند و در جهت تایید آن برآمدند و برای توجیه زیاده خواهی و دست اندازی به بیت المال، دنبال تهیه و تنظیم راهکارهای قانونی اند.

شکل گیری استانداردهای دوگانه و برقراری دوگانگی در ارزش ها، مهمترین تکیه گاه و پشتوانه دولت تدبیر و امید برای پیگیری استراتژی دو قطبی سازی اجتماعی بوده و هست.
آنچه مسلم است برخورد دوگانه با فساد در سیستم اداری و اجرایی کشور عین فساد است.

آیا آن نظرات و این عملکرد نوعی ژست مبارزه با فساد و فرار به جلو نبود؟

رسیدگی جدی به و عملی به حقوق ملت یک وظیفه است و جلوگیری از بذل و بخشش های بیشمار بیت المال برای همگان یک ضرورت و برای دولتمردان به معنای اعم آن یک واجب عینی است.

بنابراین حداقل انتظار از جنابعالی است که حقوق غارت شده بیت المال را از نجومی بگیران اخذ و به خرانه برگردانید. اینان نه تنها ذخایر نظام نیستند بلکه با این تفکر که چند سر و گردن خود را از دیگران بالاتر می دانند و حاضر نیستند در حد متوسط و به پایین جامعه زندگی کنند لیاقت مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را ندارند و مسلما نمی توانند حارسین و وارثین خوبی برای خون مقدس و مطهر شهدا باشند فلذا برکناری آنان از مناصب دولتی اقل توقع اکار عمومی است.

جناب آقای روحانی

از آفات مهمی که جامعه اسلامی را تهدید می کند سلوک ملوکانه، روحیه اشرافی گری تجمل گرایی، رفاه زدگی و گرایش افراطی به ظواهر دنیوی است که غفلت ازآراستگی درونی و معنوی را به دنبال دارد.

خداوند متعال نازپروردگی و رفاه زدگی را یکی از عوامل انحطات جوامع بشری معرفی می کند که هلاکت و نابودی سرزمین و اهل آن را به دنبال خواهد داشت.

امروز هزینه های جاری دولت شما که بیش از ۵/۵ برابر بودجه عمرانی است و با رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرست از مصادیق بارز و آشکار تجمل گرایی است که در تضاد با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

عالیجناب؛ بیشتر از هر کسی می دانند که ۸۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور داخلی و ۲۰ درصد آن خارجی است؛ لیکن در توجه، اهتمام و عمل به این مقوله بسیار مهم علیرغم سیاست های ابلاغی کلان و خط و مشی که رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی تعیین و تبیین فرمودند تقریبا بیش از ۹۵ درصد سیاستگذاری و تلاش دولت تدبیر و امید با افتخار معطوف ۲۰ درصد خارج شده است.

جناب آقای رئیس جمهور؛

آیا لفاضی ها، وعده وعیدها، کلی گویی ها، واژه بافی های بی پشتوانه و آمارهای نامعتبر و نامشخص موجبات به سخره گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی را فراهم نمی کند؟!

و اکنون این سوال مطرح است؛ در وضعیت کنونی حرکت عمومی دولت یازدهم در مسیر سیاست اقتصاد مقاومتی را با عینک دید یا بدون عینک؟!

آیا این نوع عملکرد اقتصاد و اطمینان مردم نجیب، شریف، صبور، مقاوم و ایثارگر ما را به نظام خدشه دار نمی کند؟!

پرواضح است در تجلی و تبلور سیاست های دولت تدبیر وامید به جای تقویت جهت گیری به سمت توده های مردم و پابرهنگان، بیشتر التفاتش به اقلیتی است با این تصور که حمایت از آنان سبب تقویت دولت و در جهت تثبیت جایگاه دولتمردان موثر خواهد بود. همان هایی که به شهادت تاریخ امکانات فراوان، اعتبارات کلان و تسهیلات بی شمار این مملکت را به یغما برده اند و اکنون نیز پاسخگو نیستند بلکه طلبکاراند و نم پس نمی دهند.

از یاد برده ایم خداوند است که « تعز من تشاء و تذل من تشاء» و گویا باور نداریم « حسبنا الله و نعم الوکیل …» و هم اوست که قادر است محبت انسان را در دل بندگانش قرار دهد.

غافل شده ایم که آه یتیمان، نفرین مظلومان و ستم دیدگان بود که پایه های کاخ طاغوت تا بن دندان مسلح را به لرزه درآوردو بی تردید با همت توده های مردم مسلمان و دعای خیر آنان بود که با تکیه بر تعالیم متعالی قران و با استفاده از الگوی حسینی « پیروری خون بر شمشیر» به پیشقراولی روحانیت معظم و با هدایت و رهبری امام عظیم الشان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

بترسیم از آه مظلومانی که جز خدا پناهی ندارند و بیاد آوریم که امام (ره) با افتخار می فرمودند: یک موی سر این کوخ نشینان و شهیددادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد. آن روز که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه کند، آن روزی است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود.

و کلام آخر؛ این گفتار و یادآوری ها چیزی جز عظمت و شوکت پر افتخارنظام جمهوری اسلامی نمی کاهد. خدمات، پیشرفت، آبادانی، رفاه و امنیتی که به یمن انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی در عرصه های مختلف برای کشور در عرصه های مختلف برای کشور حاصل شده است و بر کسی پوشیده نیست و شبیه به معجزه است.

توده های شریف ملت از کمبود، تحریم و کاستی ها ناراحت و ملول نیستند؛ بلکه تبعیض، نابرابری و برخوردهای دوگانه را زیبنده کشور اسلامی نمی دانند.

« الیمین و الشمال مضله و طریق الوسطی هی الجاده»

 

قهرمان رشید

استاندار اسبق خراسان جنوبی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن