ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

استفاده از لوگوی مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در فعالیت‌های صورت گرفته

کد خبر : 9265

مدیر فرهنگی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسسکو) بر استفاده از لوگوی مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در تمامی فعالیت‌های صورت گرفته تاکید کرد.
به گزارش صبح مشهد یه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد یونس با بیان این مطلب در جریان بازدید از دبیرخانه ستاد شهری مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در برج آلتون برگزارشد، اظهار کرد: فرهنگ مشهد به نسبت سایر شهرهایی که تاکنون دیدم، به واسطه وجود حرم مطهر و انبوه زائران متمایز بود. به همین دلیل باید جایگاه مشهد را جهانی کرد و لوگوی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را جهانی کرد.
وی با اشاره به اینکه هر ۳ سال پایتخت فرهنگی در جهان اسلام از کشورهای عربی، آسیایی و آفریقایی معرفی می‌شوند، افزود: این کشورها برنامه‌هایی را بر اساس شرط‌ها و فرآیندهای آیسسکو معرفی می‌کنند.
مدیر فرهنگی آیسسکو با تاکید بر اینکه مشهد برنامه‌های مختلفی را در این زمینه ارائه کرده است، بیان کرد: کشور کویت لوگوی پایتخت فرهنگی خود را در تمامی فعالیت‌هایش ارائه کرد که این امر سبب شد فعالیت‌های صورت گرفته ولو کوچک چشم‌گیر باشد و اقداماتش را موثر نشان دهد.
یونس اضافه کرد: مشهد طرحی از فعالیت‌های پیشرو را تهیه کرده و به کمیسیون ملی آیسسکو ارائه کند. در صورت تایید برنامه‌ها، سازمان آیسسکو همکاری‌های لازم را خواهد داشت.
وی همچنین در خصوص تشکیل دفتر مطالعات زندگی اسلامی بیان کرد: این پیشنهاد را می‌توان از طریق دفتر منطقه‌ای آیسسکو در غرب آسیا پیگیری کرد.
مدیر فرهنگی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آیسسکو) تصریح کرد: این رویداد فرصتی است که می‌توان از آن برای جهانی شدن این شهر استفاده کرده و آیسسکو از برنامه‌های بین‌المللی مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام حمایت خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن