اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

همسران بهترین یاور یکدیگر در دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی هستند

کد خبر : 9240

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه بذرهای بهشتی بودن در وجود همه انسان‌ها کاشته شده است و دنیا فرصت مناسبی به فعلیت رساندن آن است، گفت: همسران بهترین یاور یکدیگر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تا بهشت)، مراسم پیوند آسمانی هفتمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی عصر امروز با حضور ۸۲۰ زوج دانشجو در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان،  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این مراسم ضمن قرائت پیام مقام معظم رهبری به زوج های دانشجو گفت: آغاز زندگی مشترک در حرم نورانی امام رضا(ع) پیام های زیادی دارد و قطعا حضرت از مشاهده شما جوانان خرسند و خوشحال است.

وی با اشاره به پیام رهبری به زوج های دانشجو تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این پیام توصیه می کنند به همسران خود مهر بورزید و به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید؛ از گره افتادن در رشته زندگی مشترک بر حذر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هااضافه کرد: توفیق آغاز زندگی از زیباترین قطعه روی زمین را قدر بدانید و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پیمان ببندید تا ابد در کنار یکدیگر بمانید و با صبر و متانت از مشکلات عبور کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه خدا همه انسانها را بهشتی آفریده و از روح خود در آنها دمیده است، اظهار کرد: بذرهای بهشتی بودن در وجود همه شما کاشته شده و هر انسانی بهشتی بالقوه بوده و قرار است در این دنیا این فرصت ارزشمند به فعلیت برسد.

وی افزود: در کنار یکدیگر بودن انسان را به کمال می رساند و همسران بهترین کمک را به یکدیگر در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: زن و شوهر آینه یکدیگر هستند لذا باید یکدیگر را اصلاح کنند و از خطاهای هم بگذرند؛ اگر اینگونه عمل کنند زندگی با ثبات و پایداری خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: تمام آفریده های خداوند با یکدیگر متفاوت هستند و انسان ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، زیبایی زندگی به تفاوت ها و اختلافاتی است که وجود دارد از جمله میان زن ومرد.

وی با اشاره به الزامات حیات طیبه ای که انسان ها برای آن خلق شده اند، خطاب به زوجهای جوان  گفت: تلاش کنید یکدیگر را بشناسید و در این مسیر صبوری پیشه کنید زیرا شناخت  شخصیت یکدیگر زمانبر و نیازمند تحمل و شکیبایی فراوان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به زوج های جوان توصیه کرد: از مقایسه زندگی و همسران خود با دیگران بپرهیزید و بدانید که خداوند بهترین تقدیر را برای شما رقم زده است پس به او اعتماد کنید.

گفتنی است در ادامه این مراسم پس از مداحی و ذکر فضائل حضرت رضا(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع)، نماز جماعت مغرب و عشاء اقامه و  زوج های جوان میهمان سفره پربرکت امام هشتم(ع) در مهمانسرای حضرت شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن