اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نقش موثر مشهد در شکل گیری گفتمان میان فرقه های مختلف اسلامی

کد خبر : 9156

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، می تواند نقش موثری در شکل گیری و گفتمان سازی میان فرقه های مختلف اسلامی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، شهین‌دخت مولاوردی در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهار کرد: جایگاه زنان در سطح جوامع اسلامی باید تبیین شود و در کنفرانس ها و جلسات مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با یادآوری تدارک و تدوین برنامه های مختلف در طول ۵۲ هفته سال ۲۰۱۷، گفت: یکی از هفته های این سال به زنان اختصاص یافته و این امر به طور یقین می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در اعتلای جایگاه زنان در بین کشورهای اسلامی داشته باشد.

وی در ادامه، گفت:‌ مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، می تواند نقش موثری در شکل گیری و گفتمان سازی میان فرقه های مختلف اسلامی ایفا کند.

وی با بیان اینکه مشهد، هم چنین می تواند نقش مهمی در شکل گیری وحدت میان جوامع اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: این شهر به دلیل ظرفیت های بسیار زیادی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و علمی در اختیار دارد، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین و معرفی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن