اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اتحاد بین مسلمانان زمینه ساز پیشرفت های علمی گسترده است

کد خبر : 9158

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشورهای مسلمان در سایه اتحاد و همبستگی می توانند پرچمدار تولید علم و پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی – مشهد ۲۰۱۷، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، اظهارکرد: کشورهای مسلمان باید در کنار فرهنگ که رکن اصلی در تعامل کشورهاست، نسبت به آموزش علوم و ارتباطات و تبادل تجربیات در این زمینه تلاش کنند.

وی در ادامه، جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم و از جمله پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است، به طوری که در شاخصه رشد علمی رتبه ۱۶ جهان و در حوزه تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های بین المللی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت تولید ثروت از راه های علمی، بیان کرد: امروز کشورهایی قدرتمند هستند که دارای دانش غنی تری باشند.

وی با تاکید بر گسترش روابط بین کشورهای جهان اسلام و به ویژه تبادل تجربیات و یافته های علمی، گفت: کشورهای مسلمان در سایه اتحاد و همبستگی می توانند پرچمدار تولید علم و پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف باشند.

دکتر قاضی زاده هاشمی با تاکید بر ارتباط کشورهای مسلمان با مجامع دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت دانشمندان اسلامی، افزود: باید ارتباط موثرتری بین پژوهشگران اسلامی با موسسه علمی و فرهنگی آیسسکو وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید به خوبی استفاده کرد، افزود : گردشگری مذهبی از شاخه های اصلی گردشگری است که مشهد جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد و سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون زائر به این شهر سفر کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این کلانشهر در زمینه گردشگری سلامت نیز تجربه ارزشمندی دارد و هر ساله جمع قابل توجهی از مردم کشورهای همسایه برای دریافت خدمات سلامت به این شهر سفر می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن