اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مسابقات بین المللی کشتی جام تختی بعد از ۲۰ سال در مشهد برگزار شد

کد خبر : 9104

مشاور عالی شهردار مشهد گفت: به منظور تعامل بیشتر کشورهای مسلمان در سال ۲۰۱۷، مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی بعد از ۲۰ سال با حضور حدود ۴۰ کشور دنیا در مشهد برگزار شد.

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد؛ اظهار کرد: شهرداری مشهد با توجه به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به دنبال برگزاری رویدادهای مختلف بین المللی در این شهر است.

وی تصریح کرد: مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی جهان باید محور تعامل فرهنگ های مختلف باشد و تمام رویدادهای فرهنگی، سیاسی، ورزشی در این شهر صورت گیرد.

مشاور عالی شهردار مشهد در ادامه افزود: به طور قطع رویداد ورزشی نیز نمونه ای از این تعامل است؛ به همین منظور در خصوص رشته کشتی که مهد پیدایش آن در خراسان بوده و تاکنون قهرمانان زیادی در این سرزمین پرورش داده است، طی مذاکراتی با رئیس فدراسیون کشتی، مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی بعد از ۲۰ سال به صورت تیم به تیم و در مشهد با حضور حدود ۴۰ کشور دنیا برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات طی دو روز برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره علاوه بر کشتی آزاد و فرنگی کشتی پهلوانی هم افزوده شد و تعداد شرکت کننده ها در مسابقات از ۳۷ دوره پیشین بیشتر بود.

عنابستانی با اشاره به استقبال گسترده مردم از مسابقات؛ تاکید کرد: حضور گسترده مردم در سالن شهید بهشتی فقدان یک سالن ورزشی بزرگ با گنجایش بیشتر را نشان داد که توجه بیشتر مسئولین در این زمینه را می طلبد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن