اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

حضور ۸۶ مهمان خارجی در همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب

کد خبر : 9065

دکتر واحدیان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری خود از حضور ۸۶ میمان خارجی در همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در روز دوشنبه ۴ بهمن خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی ،دکتر واحدیان مظلوم مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی در این ادامه افزود: این همایش روز شنبه دوم بهمن ماه در تهران آغاز بکار می کند و ۸۶ میهمان خارجی نیز در این همایش حضور دارند که روز دوشنبه برای شرکت در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب به دانشگاه فردوسی مشهد می آیند که این میهمانان از کشورهای الجزایر، تونس، سوریه، عراق، عمان، لبنان، کویت، انگلستان و هلند هستند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی افزود: در مراسمی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهند داشت و پیام وزیر علوم عراق قرائت می شود. بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد و امضا تفاهمنامه های همکاری دوجانبه از دیگر برنامه های در این چارچوب است.

کاظمیان، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست، اعلام نمود : از جمله میهمانان خارجی که در دانشگاه فردوسی مشهد حضور خواهند داشت : دکتر سعد علوش سردبیر مجله الهلال، دکتر سمیره جیلانی، رئیس بنیاد تولیدات تلویزیونی الجزایر، دکتر ایمان شمس‌الدین، روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی از تونس، دکتر مراد بوطاجین، مشاور شبکه کاس القطر، دکتر حسن الوزانی، رئیس نمایشگاه کتاب مراکش هستند که افراد مذکور، از فعالان عرصه رسانه هستند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد همچنین بر حضور اصحاب رسانه در این همایش تاکید و اظهار کرد: ۲۰ تن از رؤسای دانشگاه‌های کشورهای عربی و تعداد زیادی از حوزه رسانه اعم از روزنامه‌نگار و مترجم و تعدادی از وزرا و معاونانشان از چند کشور عربی حضور می‌یابند و این موقعیت مناسبی برای حضور اصحاب رسانه است تا از این ظرفیت استفاده کنند.

دبیر اجرایی اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب ضمن تبیین اهمیت جایگاه رسانه در این حوزه از وجود سالنی برای گفت‌وگو ویژه اصحاب رسانه در حاشیه برنامه خبر داد.

کاظمیان در تبیین برنامه همایش اظهار داشت : برنامه های این همایش در روز های یکشنبه ۳ و دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه ۹۵ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن