اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اجرای پروژه ترویج علوم ریاضی درجامعه توسط دانشگاه فردوسی

کد خبر : 9044

دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با آغاز برنامه‌های رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پروژه ترویج علوم ریاضی در جامعه را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر سهیلی، رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: دانشکده علوم ریاضی اولین مجموعه فعالیت‌های خود را با نام” ریاضی برای همه ”  به صورت رسمی از سوم بهمن ماه جاری با برگزاری همایشی با همین عنوان در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: اولین مرحله این همایش، با حضور دانش‌آموزان دوره ابتدایی و همچنین دوره اول آموزش متوسطه و خانواده آنان برگزار می شود و با توجه به اینکه برای رفع مشکل در یادگیری ریاضیات باید به پایه‌های پایین‌‍تر توجه کرد، دانشگاه فردوسی مشهد خانواده را نیز در مرکز توجه قرار داد.

رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی بیان کرد: در فرآیند انجام این پروژه، ضمن مخاطب قراردادن افراد مختلف جامعه، باعث بهبود انگیزه و اقبال جامعه و خانواده‌ها و به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان به علوم ریاضی و کاربردهای آن به عنوان ابزاری برای داشتن یک تفکر سیستمی و ارائه بهتر و باعث بروز توانمندی آنان می شود.
سهیلی ادامه داد: نتیجه این پروژه که در طرح دکتر میرزاوزیری، عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان “سازمان وحدت بخشی استعدادهای درخشان” ذکر شده است، جذب دانش‌آموزان مستعد و توانمند در گروه آموزشی ریاضی و فیزیک دانشگاه فردوسی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن