اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017ورزشیپایتخت فرهنگ اسلامی

پوشش رسانه ای گسترده مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی

کد خبر : 8998

مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی که به مناسبت رویداد مشهد ۲۰۱۷ برگزار می شود باید از پوشش مناسب و گسترده خبری برخوردار شود.

با حضور استاندار جلسه ی شورای ورزش های همگانی استان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این جلسه با بیان اینکه حفظ دو تیم فوتبال نماینده ی استان در لیگ برتر دارای اهمیت است ، گفت: باید از ظرفیت های موجود در استان بدین منظور استفاده مطلوب شود.
وی با بیان اینکه سازمان های دولتی هیج مجوز و ردیف اعتباری  برای هزینه کردن از بودجه های دولتی برای تیم داری ندارند؛ افزود: اما این امکان برای  شرکت های دولتی وجود دارد.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: برخی استان های کشور از قبیل آذربایجان، اصفهان، اراک و غیره دارای شرکت های بزرگی هستند که ظرفیت سرمایه گذاری در مدیریت و حفظ و نگهداری تیم ها را دارند اما در این استان علی رغم  وجود شش هزار واحد صنعتی که ۹۶ درصد آنها بخش خصوصی و صنایع کوچک هستند این امکان خیلی فراهم نیست.
رشیدیان تصریح کرد: ۴٫۵ درصد واحدهای صنعتی استان دولتی است که رقم خیلی قابل توجهی نیست ضمن آنکه همین واحدها از جمله ایران خودرو خراسان و فولاد دچار محدودیت هایی هستند.
وی از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواست تا به منظور چاره اندیشی برای این دو تیم از جمله ابومسلم، جلسه ای را با شرکت های صنعتی استان با حضور مدیران این دو باشگاه به سرعت برگزار و نحوه ی مساعدت به آن ها را بررسی کند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بررسی شود بانک هایی که ظرفیت پشتیبانی از تیم های استان را دارند طی جلساتی با حضور مدیران هر دو تیم نحوه ی این حمایت ها و کمک ها را ارائه کنند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: از سویی از طریق سامانه های پیامکی نیز می توان این شرایط را فراهم کرد تا هواداران مشهدی هم با سرمایه های کوچک خود به کمک تیم بیایند تا این دوتیم در فصل آینده با شرایط بهتری در لیک حضور داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: در این راستا تمامی رخدادهای متعدد در حوزه ی این رویداد، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات بین المللی کشتی، جام جهان پهلوان تختی طی روزهای آینده در مشهد برگزار می شود، عنوان کرد: باید به موضوع رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال جاری توجه ویژه ای شود و دستگاه ها و نهادهای مختلف از این فرصت برای توسعه و ارتقا زیرساخت های موجود مشهد بهره گیرند.
رشیدیان افزود: ضرورت اساسی در این رویداد، بحث تعامل با ورزشکاران سایر کشورها برای معرفی ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و مفاخر مشهد به نمایندگی از کشور است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این که فقط یک یا چند رخداد بین المللی را به مشهد منتقل و مراسم برگزار کنیم اهمیت ندارد؛ بلکه مهم آن است که از این امکان برای  معرفی ظرفیت های مشهد در جهت هماهنگی، تقویت همدلی، وحدت و نزدیکی ملت های مسلمان استفاده شود.
وی گفت: روح این برنامه ها، تعاملات، همراهی ورزشکاران، معرفی مفاخر، میراث تاریخی و فرهنگی است و  این مساله موضوعیت سیاسی  ندارد؛ بلکه ارزش فرهنگی آن است که با موضوع ورزش آمیخته شده است.
رشیدیان با تاکید بر پوشش همه جانبه مسابقات جهان پهلوان تختی گفت: امیدواریم ظلمی که در بحث برگزاری مراسم رحلت آیت الله هاشمی در مشهد از سوی صدا و سیما صورت گرفت در پوشش این رقابت های ورزش و مسابقات این گونه نباشد .
وی تصریح کرد: در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی که در مشهد با هماهنگی و وحدت بین نماینده ی ولی فقیه در استان، استانداری، تولیت آستان قدس رضوی و حوزه های علمیه استان و باحضور همه آیات عظام، علما و دانشگاه هیان و اهل سنت و همه قشرها برگزار شد؛ پوشش رسانه ای در شبکه سراسری نداشت  حال آنکه  مشهد و قم به دلیل وجود حوزه های علمیه و جایگاه مذهبی و معنوی با هیچ جای دیگر کشور قابل قیاس نیست و این کم لطفی صدا و سیما است.
وی اظهار امیدواری کرد: این رویکرد در پوشش اخبار جام تختی به این شکل بروز نکند و در ابعاد بین المللی و گسترده پوشش داده شود .
استاندار خراسان در بخش دیگری از این جلسه بر ضرورت توجه به ورزش همگانی و ترویج و توسعه ی آن بعنوان یک عنصر مهم در سلامت و پیشگیری از بیماری ها و آسیب های زندگی ماشینی تاکید و عنوان کرد: حتی اگر به دنبال ورزش قهرمانی هستیم باید در تکمیل آن ورزش همگانی محور توجه قرار گیرد.
رشیدیان تصریح کرد: هماهنگی و همکاری بین بخشی برای استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در استان اعم از شهرداری، بسیج و سازمان های مختلف، اهمیت ویژه ای دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن