اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خانه مطبوعات خراسان رضوی خلاء جشنواره مطبوعات استان را پر کرد

کد خبر : 8963

خلاء نبود جشنواره مطبوعات در خراسان رضوی احساس می شد که با همت و تلاش مدیران خانه مطبوعات استان رفع شد و این جشنواره شکل گرفت.

به گزارش صبح مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب در گفت و گو با ستاد خبری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خراسان رضوی، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: با وجود دارا بودن مجموعه ای از خبرنگاران و روزنامه نگاران صاحب قلم در استان جای خالی پایگاهی که قادر باشد اتحاد و همدلی میان این مجموعه را ایجاد کند احساس می شد بنابراین برگزاری چنین جشنواره ای می تواند این خلاء را پر کند چرا که ارزیابی منصفانه در انتخاب بهترین های قلم در فضای مطبوعات استان مورد نیاز و ضروری بود از این رو باید این اقدام خانه مطبوعات استان را مهم و قابل تقدیر دانست.

مطبوعات استان در کشور سرآمد است
«سید سعید سرابی» افزود: در این مقطع زمانی که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح هستیم رسانه ها و مطبوعات استان می توانند در معرفی داشته های فرهنگی، علمی و ادبی نقش بسزایی داشته باشند و برگزاری چنین جشنواره هایی در این راستا در ارزیابی بهترین ها کمک شایسته ای خواهد بود. وی درباره جایگاه مطبوعات استان در کشور گفت: سابقه مطبوعاتی خراسان رضوی، زمینه قابل توجهی برای بخش رسانه‌های محلی آن فراهم کرده است که بسیاری از استان‌های دیگر از آن کم بهره‌ هستند. این سابقه فقط در روزنامه‌های قدیمی استان خلاصه نمی‌شود و همه نشریات اعم از مجله‌ها و پایگاه‌های خبری را در بر می‌گیرد. از سوی دیگر خراسان رضوی با توجه به وسعت و تنوعی که دارد سوژه‌های گوناگونی برای رسانه‌ها فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: مطبوعات استان چه از لحاظ کیفی و چه کمی در میان دیگر استان ها سرآمد است و می توان گفت که بعد از پایتخت، دومین قطب رسانه ای کشور محسوب می شود به خصوص این که دو رسانه قوی که ریشه استانی دارند و در سطح کشور فعایت می کنند افق روشنی برای معرفی داشته ها و توانایی های فرهنگی و معنوی خراسان رضوی هستند که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

آرامش در خانه مطبوعات خراسان رضوی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره ارزیابی عملکرد خانه مطبوعات استان هم گفت: عملکرد خانه مطبوعات خراسان رضوی طی این ۲ سال که به سبک و شیوه جدید به فعالیت خود پرداخت مثبت و قابل دفاع است. البته اگر چه می تواند بهتر از این هم باشد اما بدون شک در ارزیابی عملکرد فعالیت های انجام شده که با همکاری همکاران حوزه مطبوعات این اداره کل انجام شد در مقایسه با سال های گذشته ستودنی و قابل تقدیر است. وی ادامه داد: آرامش در فضای خانه مطبوعات و تعامل با رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، همبستگی و همراهی بین اعضای خانه مطبوعات، هماهنگی و وفاق مطبوعاتی، هم افزایی، همراهی و ایجاد اعتماد بین اهالی رسانه، مهم ترین برنامه هایی است که خوشبختانه خانه مطبوعات استان طی فعالیت ۲ ساله خود از عهده آن سرافراز بیرون آمد.
سرابی، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتظار دارد که این روند با قدرت و توانایی بیشتر در سال های آتی پیگیری شود. وی برگزاری جشنواره مطبوعات استان را در این برهه زمانی لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: این اداره کل به نوبه خود تمام حمایت و تلاش خود را خواهد کرد که این جشنواره به خوبی در استان برگزار شود و بازتاب وسیع تری در کشور داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن