ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی ویژه برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی

کد خبر : 8885

عضو کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: حضور شیفتگان، فرهیختگان و نخبگان در سال ۲۰۱۷ در ‌مشهد، فرصتی برای تعامل و اطلاع رسانی، برای جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیا محسوب می شود.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین جهانبخش در گفتگویی خبری اظهار داشت: مشهد مقدس مدفن امام رئوفی(ع) است که از جنبه جهانی برخوردار است و شیفتگان ایشان از اقصی نقاط جهان آرزوی زیارت این مضجع شریف را دارند.

وی این اقبال جهانی را بستری مناسب برای جذب سرمایه گذاری های خارجی دانسته و افزود: براساس چشم اندازی که حضور ۵ میلیون زائر خارجی و ۴۰ میلیون زائر ایرانی را پیش بینی کرده، میتوان فضای اقتصادی مناسبی را با این افق ترسیم کرد.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه زائری که از خارج از کشور به مشهد سفر می کند خواستار مسائل رفاهی، امکانات و بازار است تاکید کرد: حضور زائر خارجی در مشهد سرمایه آفرین و سود آور است و باید در حوزه سرمایه گذاری نیز برنامه هایی را برای ایشان تدوین کنیم.

جهانبخش انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یک بستر مناسب جهت جذب سرمایه گذار خارجی دانسته و افزود: با توجه به محدودیت ها وتحریم هایی جهانی موجود، حضور شیفتگان، فرهیختگان و نخبگان در سال ۲۰۱۷، فرصتی برای تعامل و اطلاع رسانی، برای جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیا محسوب می شود.

وی در خصوص نقش امنیت در جذب سرمایه گذاری خارجی یادآور شد: اعتماد و امنیت سرمایه در ایران مهمترین شاخص برای سرمایه گذاران خارجی است، چرا که سرمایه گذاران همیشه به سمتی می روند که امنیت سرمایه شان تأمین شود.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه فاکتور امنیت در هیچ جای جهان اسلام همانند ایران نیست خاطر نشان کرد: کلانشهر مذهبی مشهد نیز از این ظرفیت عظیم برخوردار است و سرمایه گذار نه تنها سرمایه اش تضمین می شود بلکه بازده اقتصادی خوبی نیز برایش به همراه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن