اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

لزوم ثبت شهر مشهد به عنوان اولین منطقه آزاد علمی کشور همزمان با فرصت مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8879

به بهانه مشهد ۲۰۱۷ می‌توان اولین منطقه آزاد کشور را در مشهد دنبال کرد و مشهد با حضور مضجع امام رضا (ع) و حوزه کهن خراسان و دانشگاه فردوسی و حضور نخبگان علمی آمادگی کامل برای رقم خوردن این مهم را دارا است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به بهانه مشهد ۲۰۱۷ می‌توان مشهد را به عنوان اولین منطقه آزاد علمی کشور ثبت کرد.
به گزارش صبح مشهد حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد در ارتباط با ارتقاء جایگاه علمی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: مشهد مقدس پایتخت فرهنگی دنیای اسلام در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) شکل گرفته و وجود نازنین حضرت، ملقب به عالم آل محمد (ص) می‌باشند.
وی افزود: حضرت در بیانی می‌فرمایند: «اگر عموم مردم (از هر دین و آیینی) زیبایی کلام ما را بدانند، از ما تبعیت می‌کنند.» پس برای ارتقاء جایگاه مشهد مقدس می‌توان این شهر را به عنوان «اولین منطقه آزاد علمی» در کشور به ثبت رساند.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مدل منطقه آزاد علمی در جهان سابقه دارد ولی در کشور ما متأسفانه با رویکرد صرف دولت‌ها به مباحث اقتصادی، مناطق آزاد در حوزه اقتصادی شکل گرفته است.
اخلاقی بیان کرد: به بهانه مشهد ۲۰۱۷ می‌توان اولین منطقه آزاد کشور را در مشهد دنبال کرد و مشهد با حضور مضجع امام رضا (ع) و حوزه کهن خراسان و دانشگاه فردوسی و حضور نخبگان علمی آمادگی کامل برای رقم خوردن این مهم را دارا است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن