ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مسابقات بین‌المللی «به کاپ»؛ اولین رویداد فرهنگی- ورزشی مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8799

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی از برگزاری مسابقات بین‌المللی به کاپ با حضور ۱۱کشور به‌عنوان اولین رویداد ورزشی-فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محمدعلی یاور صبح امروز در نشست خبری اولین رویداد فرهنگی- ورزشی مشهد ۲۰۱۷ که در دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی «به کاپ» در۱۷ دی‌ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۱۱ کشور در قالب جام صلح و دوستی برگزار می‌شود و امیدواریم که در پایان مسابقات بتوانیم خصلت بارز امام رئوفمان یعنی مهربانی را به جهانیان برسانیم.

وی افزود: این مسابقات که در کنار مضجع شریف امام هشتم شیعیان برگزار می‌شود، بدون شک حرف‌های زیادی برای جهانیان دارد و امیدواریم با اشاعه فرهنگ صلح و دوستی، فرهنگ رضوی در پایان مسابقات توسعه یابد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی تصریح کرد: در این مسابقات که نخستین رویداد فرهنگی ورزشی مشهد ۲۰۱۷ عنوان‌شده، به میزبانی دانشگاه پیام نور و با حضور تیم کشورهای آذربایجان، هندوستان، پاکستان، ترکمنستان، گرجستان، ازبکستان، عراق، سوریه، افغانستان و دو تیم از ایران برگزار خواهد شد که افتتاحیه در روز پنج‌شنبه عصر برگزار می‌شود.

داور یار ادامه داد: مسابقات به کاپ به‌صورت یک‌روزه از صبح جمعه تا عصر در سالن مسابقات امام رضا(ع) در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود و در کنار ما مسؤولان دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه نیز کمک‌های فراوانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی احکام و کاپ‌های مسابقه از فدراسیون جهانی این رشته فرستاده می‌شود، گفت: رشته به کاپ یا مینی گلف رشته‌ای است که ملی و ایرانی محسوب می‌شود و مبدع این ورزش ایران بوده است اما فدراسیون جهانی آن در ژاپن است که در حال رشد و توسعه این ورزش است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی-فرهنگی است که قرار است سازمان صلح جهانی هم گواهینامه‌هایی برای شرکت‌کنندگان صادر کند و یونسکو نیز این رویداد را حمایت کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی ادامه داد: این رشته در سال ۹۲ در وزارت ورزش ثبت‌شده و اکنون زیر نظر فدراسیون گلف است و تاکنون یک مسابقه قهرمانی کشوری را برگزار کرده که تیم استان رتبه اول را کسب کرده است اما آغاز حرفه‌ای شدن این رشته با این مسابقات میسر است.

داور یار در مورد اینکه چرا رشته به کاپ را برای مسابقات در نظر گرفته است، گفت: اهمیت ورزش در دین و آیین ما بسیار زیاد است و به همین خاطر ورزش در بین جوانان جامعه بسیار مهم است، اما ما از همه رشته‌ها استقبال می‌کنیم مثلاً تیم بسکتبال سه نفره دانشگاه که نماینده تیم ایران در مسابقات آسیایی شدند، رتبه سوم را کسب کردند ولی این رشته‌ها هستند که باید ما را شکار کنند نه اینکه ما به دنبال رشته‌ها برویم اما در فرصت‌های آینده بدون شک از ورزش‌های دیگر حمایت می‌کنیم.

همچنین رئیس کمیته به کاپ استان با اشاره به اینکه دو خراسانی عضو تیم ملی به کاپ ایران هستند، گفت: این مسابقات زیر نظر کمیته به کاپ استان برگزار می‌شود و نظارت کلیه این مسابقه بر عهده ماست.

مهدی طاهری افزود: این مسابقات اسپانسر دارد و جوایزی به نفرات برتر اهدا خواهد شد و در انتهای مسابقات یکی از مدال‌های منقش به ضریح امام رضا(ع) به‌عنوان یادگاری برگزاری اولین مسابقات به کاپ به موزه آستان قدس اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات به شکل تیمی و انفرادی با حضور ۶۰ بازیکن برگزار می‌شود که هر تیم به کاپ دو نفر است و یکی از مزیت‌های این رشته این است که همه افراد در همه سنین می‌توانند آن را بازی کنند و درگذشته ما حتی این ورزش را در خانه سالمندان و همچنین جانبازان گردنی و قطع نخاعی برگزار کرده‌ایم.

اولین رویداد ورزشی-فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ روز جمعه ۱۷ دی‌ماه و افتتاحیه در روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

به کاپ یا مینی گلف یکی از رشته‌های زیرمجموعه گلف است که مبدع آن ایران بوده و درواقع ورزشی ملی-ایرانی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن