اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری کنگره ایران و جهان عرب در مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8794

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری کنگره ایران و جهان عرب همزمان با افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: این کنگره با حضور بیش از ۵۰ فرهیخته از کشورهای عربی برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، سید سعید سرابی با اشاره به برگزاری ۸۰۰ جلسه هماهنگی این رویداد بزرگ در مشهد و تهران اظهار داشت: ۱۹ کمیته در این شورا فعال هستند که کمیته قرآن با حضور همه دستگاه های مرتبط با این بخش در آن حضور دارند چراکه یکی از مهم ترین مزیت های مشهد انجام فعالیت های قرآنی در آن است بنابراین با محوریت مشهد ۲۰۱۷، این فعالیت ها پیگیری و ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به استقرار همه کمیته های این شورا در دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ اضافه کرد: حدود ۵۰۰ مهمان در مراسم افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ حضور دارند که تاکنون حضور ۱۱۰ نفر از مفاخر و فرهیختگان خارجی آن در این مراسم قطعی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری گفتمان ایران و جهان عرب همزمان با افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: این کنگره با حضور بیش از ۵۰ فرهیخته از کشورهای عربی برگزار می شود.

سرابی با اشاره به دعوت از ۲۵۰ شخصیت تأثیرگذار جهان اسلام برای شرکت در مراسم افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ در مشهد اضافه کرد: ۲۵ بانوی جهان اسلام برای شرکت در دوره آموزشی «شجره طیبه» دعوت شدند و علاوه بر این، ۱۴ وزیر از کشورهای اسلامی همراه با ۲۰ نفر از مسؤولان سابق و شهرداران این کشورها همزمان با افتتاحیه مشهد ۲۰۱۷ دعوت شدند.

وی ادامه داد: بازدید از اماکن متبرکه و موزه های حرم مطهر رضوی، کتابخانه آستان قدس رضوی همراه با بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و موزه بزرگ خراسان، اکران همزمان فیلم محمد (ص) به سه زبان و اجرای نمایش در سالن تئاتر مشهد، برگزاری همایش کتابت قرآن کریم و نشست مدیران مسؤول رسانه های مکتوب، شنیداری و تصویری بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: چاپ کتاب مفاخر مشهد در قالب معرفی ١١٠ نفر این شهر، چاپ کتاب عکس فاخر مشهد و قرآن نفیس به همراه انتشار کتاب معرفی کشورهای اسلامی و چاپ نشریه علمی و تخصصی مشهد و تهیه لوح فشرده آثار قرآنی قاریان برجسته جهان اسلام از جمله اقدامات انجام شده در حوزه نشر است.

سرابی با اشاره به انجام فعالیت هایی توسط کمیته تبلیفات و اطلاع رسانی شورای سیاست گذاری مشهد ۲۰۱۷ افزود: سرود مفاخر ایران، برگزاری جشنواره سینمای جوان و رونمایی از ۴ کتاب تولید شده نیز از دیگر اقدامات این بخش محسوب می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن