اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مسلمانان بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت برای بقا و ارتقا نیازمندند

کد خبر : 8737

استاندار خراسان رضوی در پیامی آغاز سال جدید میلادی و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را تبریک گفت. 
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این پیام اظهار داشت: حُب پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرینش که درود خداوند بر ایشان باد، رشته ای است استوار و وحدت آفرین، که می توان با تمسک به آن، همه دشمنی ها را به دوستی و همه آشوب ها را به آرامش و امنیت بدل کرد.
متن کامل پیام به شرح زیر است:

خدای مهربان را شکر می گویم که توفیق خدمتگزاری در شهری را یافته ام که مفتخر به وجود حرم مطهر فرزند پیامبر اسلام حضرت ثامن الحجج(ع) است و همه ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان به زیارت او مشتاقند و می شتابند.
شهری که پایتخت معنوی، سرزمین عشق، ایثار و فداکاری یعنی ایران اسلامی است، شهری که در سال ۲۰۱۷ میلادی که هم اکنون آغاز شده است، از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است و شهروندان و مدیران آن، این سال را فرصت بیان ارزش های جاری در تجربه ی تاریخی این شهر، برای جهانیان به شمار می آورند و تلاش می کنند مردم جهان و به ویژه مسلمانان و ملل و جوامع اسلامی را با رویداد متنوع و میراث و ظرفیت های غنی تاریخی و فرهنگی، به شایستگی میزبانی کنند، و الگویی پایدار برای پایتخت های فرهنگ اسلامی، مبتنی بر  ارزش های بنیادی برگرفته از سیره ی رضوی، تاریخ پر فراز و نشیب شهر و  توانمندی های معاصر آن، فراروی بگذارند.
هم اکنون که بخش هایی از جهان و به خصوص سرزمین های اسلامی دستخوش فتنه ها و آشوب های ناشی از توهّمات تکفیری و افراطی گری است، در شرایطی که دشمنان اسلام و مسلمانان با بهره گیری از اختلافات قومی و فرقه ای در اندیشه آسیب رساندن به اساس تمدن و فرهنگ اسلامی افتاده اند، و اینک که مسلمانان بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت برای بقا و ارتقا نیازمندند، پایتختی فرهنگ اسلامی برای شهر مشهد مقدس معنادار و در درمان دردهای ملل مسلمان ، مؤثر است. زیرا که حُب پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرینش که درود خداوند بر ایشان باد، رشته ای است استوار و وحدت آفرین، که می توان با تمسک به آن، همه دشمنی ها را به دوستی و همه آشوب ها را به آرامش و امنیت بدل کرد. خداوند را شاکریم که این طریق مقدس را قرار داد که به فرمان او به آن ابتغا کنیم.
برنامه های اجرایی مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی شامل بر توسعه زیرساخت های خدمات به گردشگران و زائران، ارتقاء بهره وری از ظرفیت های موجود و قابل توسعه، برگزاری رویدادهای فرهنگی و علمی در حوزه های مختلف و تولید نشریات و اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی، همه در راستای تحکیم وحدت اسلامی و گسترش دیدگاه های تقریبی حضرت امام(ره) و جانشین برحقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های دولت اعتدال و امید در پیروی و گسترش این نگاه است.
ارتقای جایگاه شهر مشهد و شهروندان و زائران آن در منظر جهانی و غنابخشی به فرهنگ و تمدن اسلامی از خاستگاه اصالت های تاریخی و معنوی این شهر پرشکوه، تدوین شده و با همت مجریان و متولیان امور، در طول سال ۲۰۱۷، به فضل الهی و عنایت ولی نعمتمان امام رضا(ع) اجرایی خواهد شد. بین المللی بودن، ماندگاری و قابلیت تداوم، مقابله با تفرقه افکنی های دشمنان و قرار داشتن در جهت راهبردهای توسعه پایدار مبتنی بر دانش و فناوری، در تمامی برنامه های اجرایی ملاحظه خواهد شد. خادمان ملت در استانداری خراسان رضوی، دستگاه های اجرایی استان و نهادهای دولتی و عمومی، امیدوارند که با مشارکت تمامی شهروندان، فعالان اقتصادی و فرهنگی، معلمان و دانش آموزان، استادان و دانشجویان، علما و فضلای حوزه های علمیه و آستان قدس رضوی و نماینده ی معزز ولی فقیه در استان خراسان رضوی، این توفیق را پیدا کنیم که رویداد مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی را به خاطره ای ماندگار برای این شهر و یادگاری نشاندار و مهم برای ملل و اقوام و جوامع اسلامی در همه جهان بدل کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن