اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ بهترین فرصت برای نشر سیره رضوی است

کد خبر : 8761

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ بهترین فرصت برای نشر و توسعه سیره حضرت امام رضا (ع) و معارف آن امام همام در جهان است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در آغازین روز رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ طی دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر خود افزود: باید از فرصت مشهد ۲۰۱۷ کمال مراقبت انجام گیرد تا بین برنامه های این رویداد آفتی بوجود نیاید.
وی اظهار کرد: وجه تمایز مشهد نسبت به سایر شهرهای ایران، این است که صاحب این شهر حضرت امام رضا (ع) می باشد لذا باید همه برنامه های رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ با محوریت آن حضرت و تبیین ویژگی های شخصیتی ایشان برگزار شود.
امام جمعه مشهد گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد فرهنگی و اجتماعی رویداد مشهد ۲۰۱۷ باید تلاش کرد همه برنامه های این رویداد منسجم و هدفمند باشد تا معارف رضوی به نحو مطلوب در جهان اسلام گسترش یابد.
وی افزود: در اجرای برنامه های این رویداد می توان از ظرفیتها و امکانات فوق العاده اقتصادی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز بهره برد تا از بروز آفت ها و آسیب های احتمالی در خلال برنامه ها نیز پیشگیری شود.
وی اظهار کرد: برنامه های مشهد ۲۰۱۷ باید مطابق با فتوای رهبر معظم انقلاب باشد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرمخاطب ترین و پرمشغله ترین وزارتخانه می باشد که با ۸۰ میلیون جمعیت و بینش های مختلف فرهنگی سر و کار دارد لذا باید تلاش کند به یک گرایش یا جریان سیاسی خاص سوق پیدا نکرده و بین جناح های سیاسی مساوات برقرار کند.
وی گفت: در هیچ دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصون از مواجهات سیاسی نبوده است لذا باید بین جناح ها میانه روی کند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.
وی افزود: رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ فرصتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از آن در توسعه ارزشها و مبانی فکری و دینی استفاده کند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به این دلیل بود که مشهد دارای این جایگاه بوده و بزرگترین شهر زیارتی در دنیاست که با سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سالانه بیش از ۲۷ میلیون زائر دارد.
علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی بویژه مشهد با برخورداری از حوزه های علمیه غنی و ریشه دار، دانشگاه های متعدد و استادان فرهیخته در مقیاس جهانی و همچنین ظرفیت های تاریخی گران سنگ می تواند نقش موثر در تعامل با کشورهای مختلف داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم وحدت بین امت اسلامی بیان کرد: فضای امروز جهان اسلام ساخته توطئه های استکبار و صهیونیستها برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.
وی ادامه داد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ظرفیتی است که می تواند منادی گفت و گو بین ادیان و نحله های مختلف با محوریت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد ۲۰۱۷ می تواند برای جهان امروز که تشنه معنویت و عدالت است، ظرفیت های جدید ایجاد کرده و قلب های عاشق را متوجه این کانون نماید و به همین منظور برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه برای ۵۲ هفته در طول سال ۲۰۱۷ پیش بینی شده است.
مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و به همین مناسبت امروز مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان استان خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
به همین مناسبت بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه ای در طول سال ۲۰۱۷ در این کلانشهر مذهبی برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن