اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

از فرصت مشهد ۲۰۱۷ به خوبی استفاده شود

کد خبر : 8745

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال جدید میلادی فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کرد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های رضوی تبیین و به مسلمانان و مردم دنیا عرضه شود.
به گزارش صبح مشهد، آیت‌الله نصرت‌الله شاه‌آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی استاد عرفان امام خمینی(ره)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فرهنگ رضوی در قم، در خصوص انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: فرصت خوبی است و باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همه امامان معصوم (ع) و همین طور امام رضا (ع) بیشترین تلاش‌ها را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: تلاش پیامبر (ص) و خاندان ایشان برای زنده نگاه داشتن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، برای این بود که اسلام بدون این فرهنگ، به انحراف کشیده می‌شد و البته امروز هم اگر بی‌توجه باشیم همین اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام، گروه‌های تروریستی را به جان کشورهای اسلامی انداخته و با تقویت‌شان، آنان را به دروغ پیروان دین اسلام معرفی می‌کنند، گفت: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا اسلام به انحراف کشیده شود و البته مهم‌ترین راه مقابله با این توطئه بسیار مهم دشمنان، احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمام جوامع اسلامی است.

وی تأکید کرد: قطعا اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی و در همه نقاط جهان اسلام احیا و تقویت شود، بسیاری از معضلات و مشکلات برطرف خواهد شد.

آیت‌الله شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و زنده ماندن آن در جامعه، تا حدی است که امام حسین (ع)، خودشان و عزیز‌ترین افراد خانواده و عزیز‌ترین یاران‌شان را در این راه فدا می‌کنند تا این فرهنگ اصیل امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند.

وی در ادامه گفت: حالا که سازمانی از کشورهای اسلامی، مشهد مقدس را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به رسمیت شناخته، به نظرم بهترین کار این است که ما در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم تا با یک تیر دو نشان زده باشیم؛ اول اینکه در راهی قدم می‌گذاریم که امام رضا (ع) قطعا راضی به انجام آن هستند و دوم اینکه با تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تا حد زیادی توطئه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن اسلام، بی‌نتیجه خواهد ماند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، گفت: پیشنهاد بنده این است که امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های مکتب امام رضا (ع) به صورت ویژه‌ای استخراج شده تا کار‌شناسان و صاحب نظران روی آن بحث‌های دقیق داشته باشند و در ‌‌نهایت این نظرات کار‌شناسی را به جهان اسلام عرضه کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن