اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

وزرای فرهنگ ١٣ کشور اسلامی در راه مشهد

کد خبر : 8630

از ۱۳ وزیر فرهنگ کشورهای مختلف برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده است.
به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام حامد ملکوتی تبار در جلسه هماهنگی مراسم افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی، با بیان این خبر افزود: در راستای برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ از اول تا دهم بهمن‌ماه طرح آموزشی شجره طوبی را با حضور جمعی از بانوان نخبه کشورهای اسلامی برگزار خواهیم کرد، همچنین برگزاری اجلاس بین‌المللی ایران و جهان عرب، برپایی کنگره بین‌المللی علم و دین و افتتاح نمایشگاه نسخ خطی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مشهد ۲۰۱۷ است.

مسوول کمیته‌ برنامه‌های جنبی مشهد ۲۰۱۷ نیز گفت: برای افتتاحیه مشهد ۲۰۱۷ مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده و سعی شده است که از هنرمندان فاخر مشهدی استفاده شود.
افشین تحفه‌گر در نشست کمیته‌های مشهد ۲۰۱۷ ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌زمان با افتتاحیه رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ توسط مشهد، برنامه شعرخوانی شعرای شهیر استان را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین افتتاح نگارخانه‌ها را در دستور کار داریم و چندین نمایشگاه آثار هنری مرتبط با موضوع مشهد ۲۰۱۷ نیز افتتاح خواهد شد.
مسوول کمیته‌ برنامه‌های جنبی مشهد ۲۰۱۷ ادامه داد: برای افتتاحیه این رویداد اکران فیلم و اجرای تئاتر را نیز در نظر گرفته‌ایم، همچنین یک فیلم مستند نیز تهیه شده است که آغاز اکران‌هایش از افتتاحیه این رویداد است و در طول سال اکران می‌شود.
وی عنوان کرد: از ۱۰ چهره شهیر خراسانی برای حضور در مراسم دعوت کرده‌ایم که امیدواریم حداقل پنج نفر از آن‌ها در این مراسم حضور پیدا کنند.
تحفه‌گر بیان کرد: دو کتاب نفیس نیز تهیه شده است که در مراسم افتتاحیه مشهد ۲۰۱۷ از آن‌ها رونمایی می‌شود؛ یکی از این کتاب‌ها در حوزه عکس است که شامل ۲۰۰ قطعه عکس مرتبط با موضوعات زیارت و … می‌شود و به سه زبان ترجمه شده است و کتاب دیگر دربرگیرنده ۱۱۰ اثر خوشنویسی هنرمندان خراسان رضوی است.
وی گفت: یک جلد قرآن نفیس نیز آماده شده است که در اختیار مهمانان مراسم افتتاحیه قرار می‌گیرد و همچنین هم‌زمان با مراسم افتتاحیه کتابت یک جلد قرآن کریم نیز در سالن این مراسم آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن