استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

افتتاح مرکز اسناد و پژوهشکده باغ موزه دفاع مقدس همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8553

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از افتتاح مرکز اسناد و پژوهشکده دفاع مقدس همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، سردار اکبر نجاتی ظهر امروز در نشست خبری با اعلام خبر افتتاح مرکز اسناد و پژوهشکده باغ‌موزه دفاع مقدس، اظهار داشت: تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان برای این مرکز اسناد هزینه کرده‌ایم که متأسفانه اعتبار استانی آن هنوز پرداخت‌نشده است.

وی پیرامون معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به مسلمانان جهان گفت: با سازمان فرهنگ و ارتباطات برنامه‌های خوبی داریم، کتاب‌های شاخص را معرفی و آنان با ترجمه در اختیار سایر مسلمانان قرار می‌دهند.

وی افزود: کتاب خاک‌های نرم کوشک به زبان عربی ترجمه و تاکنون حدود یک‌میلیون نسخه از آن در لبنان به فروش رفته است که این موضوع بیانگر تشنه بودن جهان اسلام نسبت به فرهنگ دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای در اختیار قرار دادن محتوی فرهنگ ایثار و شهادت اعلام آمادگی می‌کنیم و هر سازمان و نهادی که بخواهد کتاب‌های دفاع مقدس را به زبان‌های دیگر ترجمه کند، از آنان حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به برگزاری یادواره سردار شهید علی عاصمی پرداخت و اظهار داشت: هدف از برگزاری این یادواره معرفی شهید به نسل جوان است، به دنبال این هستیم که شهید عاصمی را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: سردار شهید عاصمی از فرماندهان خراسانی است که هفته اول جنگ به جبهه رفت و تا زمان شهادت در جبهه حضور داشت، حضور این شهید در دوران دفاع مقدس باعث خیرات و برکات زیادی برای دفاع از سرزمین اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بود که با فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایی که او در بحث آموزش و ابتکارات برای پیشبرد جنگ و جلوگیری از هجوم دشمن از خود به یادگار گذاشت، بسیاری از معضلات و مشکلات جنگ از میان برداشته شد.

سردار نجاتی سپس به نحوه شهادت سردار عاصمی پرداخت و گفت: علی سرانجام پس از ۷۶ ماه حضور در جبهه در کرمانشاه در حال خنثی‌سازی بمب‌های عمل‌نکرده دشمن به شهادت رسید، محل شهادت او امروز مسجد و از سال آینده یکی از مکان‌هایی است که کاروان‌های راهیان نور از آن بازدید می‌کنند.

وی افزود: از شهید عاصمی یک محتوی غنی و اطلاعات زیادی به‌جامانده است، او تمام خاطرات خود را ضبط کرده و اسناد بسیار خوبی برای نویسندگان، دانشجویان و سایر محققین به‌جای گذاشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن