اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

معاون سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با صبح مشهد/ دولت مخالف حذف جدول ۱۷

کد خبر : 8545

سازمان برنامه و بودجه به اندازه کافی انقباضی عمل می کند بنابراین مجلس نیاز نیست با حذف جدول ۱۷ و بودجه مشهد ۲۰۱۷ به دولت کمک کند! در جریان رسیدگی صحن توضیحات و دفاع لازم را خواهیم نمود.

به گزارش صبح مشهد، رقم ناچیز پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۶ برای مشهد ۲۰۱۷ و همچنین اقدام نمایندگان جهت حذف جدول ۱۷ به بهانه کمک به دولت، موجب نگرانی مردم و نخبگان جامعه گردید به نحوی که برخی این اقدام را نهایت کم توجهی و بی مهری دولت و مجلس در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی تلقی نمودند.

از این رو طی گفتگویی که با دکتر محمد رضا واعظ مهدوی معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، نظرات وی  را در این خصوص جویا شدیم.

در سال جاری یک میلیارد تومان به دبیرخانه و ۳ میلیارد تومان جهت افتتاحیه رویداد مشهد ۲۰۱۷ اختصاص داده ایم.
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان این که جهت مراسم افتتاحیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی حدود ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است از تخصیص ۱/۵ میلیارد آن خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان هم برای دبیرخانه مربوطه تامین گردیده که این مهم از محل افزایش تخصیص اعتبارات فرهنگی امسال انجام شده است.

وی در ادامه به پیش بینی ردیف مستقل در لایحه بودجه ۱۳۹۶ برای پشتیبانی از مجموعه اقدامات فرهنگی نظیر سمینارها همایش ها و برنامه های مشهد ۲۰۱۷ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: دولت جدا از جداول فرعی و کمکی، در اعتبارات اصلی هم برای مشهد ۲۰۱۷ بودجه ای در نظر گرفته که میزان و محل آن را بعد از جمع بندی و تصویب اعلام خواهیم نمود.
واعظ مهدوی در خصوص پیشنهاد حذف جدول ۱۷ و سرفصل اعتبار عمرانی مشهد ۲۰۱۷ اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق و کمیته ها پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان ارائه می شود که این به معنای تایید نهایی و قانون نیست و دولت در صحن، دفاعیه لازم را مبذول خواهد نمود.
وی تاکید کرد دولت به شدت مخالف حذف جدول ۱۷ بوده چرا که سازمان برنامه و بودجه به اندازه کافی انقباضی عمل نموده و در مراحل کارشناسی متعدد ضرورت ها دیده و پیش بینی شده است.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: دولت حمایت از مشهد و موضوع مشهد ۲۰۱۷ را از اولویت های خود می داند و از هیچ گونه تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن