اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

سرود پایتخت فرهنگی جهان اسلام اجرا می شود

کد خبر : 8489

در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی و معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی سرود مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط شهرداری مشهد ساخته و اجرا خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد ۲۰۱۷، محمد جواد میری در گفتگویی با اشاره به اینکه سرود ویژه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در راستای تبیین شهر رضوی و معرفی ظرفیت‌های بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان به زائران خارجی ساخته شده است، اظهار داشت: شعر این اثر سروده قاسم صرافان و آهنگسازی و تنظیم اثر توسط استاد چمنی انجام گرفته است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها این اثر به دو صورت هم خوانی و تک خوانی توسط گروه سرود شهرداری مشهد اجرا شود.

سرپرست اداره امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه موسیقی به عنوان یکی از شاخه‌های هنری تاثیر بسزایی در ماندگاری مضامین در اذهان دارد، با همکاری ستاد شهری ۲۰۱۷ این اثر طراحی و اجرا شده است.

میری در ادامه به فراخوان بهار فیروزه ای در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این برنامه با رویکرد مشهد جان جهان با ریز موضوعات نگاه جهانی به مشهد اعلام شده است.

سرپرست اداره امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: فراخوان دوم نقاشی دیواری با موضوع ۲۰۱۷ تا پایان سال در دیوارهای سطح شهر اکران می شود.

وی افزود: هدف ما این است که شهروندان با رویداد شهری مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیشتر آشنا شوند. به همین منظور در اجرای آثار برگزیده از الگوی هویت بصری مشهد ۲۰۱۷ استفاده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن