ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

افزایش سرانه مطالعه با شروع رویداد مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 8501

علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرا انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ را باعث ارتقای سطح فرهنگی، هنری مطالعاتی مردم کشور دانست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی وی با اشاره به انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری، اظهار کرد: در همین راستا می‌توان از فرصت رویداد مشهد ۲۰۱۷ نیز در جهت افزایش سرانه مطالعه جامعه بهره گرفت.
این گوینده رادیویی با تأکید بر ضرورت سیاست‌گذاری کلان و ایجاد زیرساخت مناسب و چشم‌انداز در این خصوص، عنوان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که همه ارگان‌های مربوطه بامطالعه مانند نهاد کتابخانه‌ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری و آستان قدس رضوی بتوانند در این امور دخیل باشند و هرکدام قسمتی از کار را به عهده گیرند.
وی همچنین بر ضرورت پژوهش در رابطه با راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در جامعه تأکید و تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال باید بررسی شود در افزایش سرانه مطالعه ایستگاه فرهنگی تأثیرگذار است یا نذر فرهنگی یا اینکه چگونه می‌توان جایگاه مطالعه را در داخل همه خانه‌ها نهادینه کرد.
بدیع گفت: انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ و یا نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۵ باید به‌گونه‌ای مورداستفاده قرار گیرد که در جهش سطح فرهنگ جامعه و به‌ویژه افزایش سرانه مطالعه تأثیرگذار باشد.
این شاعر خراسانی اظهار امیدواری کرد: در صورت انجام مناسب برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مطالعه با استفاده از فرصت این رویداد، شاید حتی بتوان ذائقه یک نسل را تغییر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن