ستون اصلیسیاسی

مشهد در سال ۲۰۱۷ باید نماد علم، فرهنگ، تمدن، مبانی و اخلاق اسلامی باشد

کد خبر : 8459
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سال ۲۰۱۷ که مشهدمی‌خواهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود بایدشهرنماد علم، فرهنگ، تمدن، مبانی و اخلاق اسلامی باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی ” حسن رحیم پورازغدی”جمعه گذشته در همایش “جان شیعه جان سنی، تقدیر از شیعه مدافع اهل سنت و اهل سنت مدافع شیعه” که درتالار شهر مشهد برگزارشد،افزود: ترافیک، دود، بی نظمی، خیابان های کثیف و شکاف طبقاتی مناسب شهر اسلامی نیست و مایه تاسف است که مسلمانان به خارج از کشور سفر کنند و در آنجا عدالت، نظم و نظافت را ببینند اما در کشور خود آن را مشاهده نکنند.

وی اضافه کرد: برای جوامع اسلامی تلخ است که اشخاص غیرمسلمان ازوجود بی‌نظمی، تفاوت، دروغ، گران‌فروشی، کثیفی و … در شهرهای اسلامی سخن می‌گویند .وی با بیان این که  در روایات ملاک بازار اسلامی را دروغ نگفتن، قسم نخوردن و چانه نزدن ذکر کرده اند تصریح کرد:اکنون باید بررسی کرد که کدام یک از این مشخصات در بازارهای ما وجود دارد؟ اما متاسفانه مشاهده می کنیم  از بازارهای مشهد به نیکی یاد نمی‌شود و این بازارها بد معرفی می‌شود.

وی گفت:  در حوزه مناسبات شهری مانند نظافت شهر، فضای شهر، استفاده ازرنگ‌ها و… مردم نقش کلیدی دارندو ترافیک، دود، بی‌نظمی، اختلاف‌طبقاتی و … از ویژگی‌های یک شهر اسلامی نیست .وی تصریح کرد: شهر اسلامی و یا پایتخت فرهنگی باید فضا و شرایط مناسب را فراهم کند زیرا اگر فضا و تفریح سالم و مناسب وجود نداشته باشد انواع فساد زیرزمینی بروز می کند.

وی با اشاره به رویداد مشهد ۲۰۱۷ افزود: شهر امام رضا(ع) باید شهر علم و پرسش و پاسخ باشد و هر عالمی با هر مذهبی، هر سوالی داشت مشهد را برای دریافت پاسخ خود انتخاب کند اما نظام آموزشی طوری است که هزاران دکتر و آیت ا… روی دست مان مانده و فقط مدرک تولید می شود.

رحیم پورازغدی گفت: سال ۲۰۱۷ که مشهدمی‌خواهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود بایدشهرنماد علم، فرهنگ، تمدن، مبانی و اخلاق اسلامی باشد. رحیم پور افزود: وقتی از امت و تمدن اسلامی حرف می زنیم باید حواس مان باشد که چه اهدافی را مطالبه می کنیم و  بحث ها نباید فقط به برگزاری جشن و فستیوال محدود شود.رحیم‌پورازغدی با بیان این که  شهر با وجود چند نماد، اسلامی نمی شود  تصریح کرد: شهرسازی باید روی موضوع تفریح سالم کار کند و اگر اینگونه نباشد تفریح‌های ناسالم فاسد زیرزمینی اعم از اعتیاد، فساد اخلاقی، فساد جنسی و … گسترش می‌یابد .

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانه‌ها سبب گسترش فساد در جامعه می‌شود، تاکید کرد: باید برای شهروندان یک شهر اسلامی فرهنگ سالم، تفریحات سالم، موسیقی سالم و اشتغال سالم ایجاد کنیم.همچنین در ابتدای این همایش شیخ “عبدا… خضر هالیرو مارایا” یکی از علمای اهل سنت کشور نیجریه نیز با انتقاد از  برخی از کشورهای اسلامی به ویژه رژیم آل سعود گفت: بعضی کشورهای اسلامی به جای اینکه به داد مردم مظلوم دنیا برسند در حال خرید بمب و موشک هستند و دشمنان اسلام را به لحاظ اقتصادی قوی تر می کنند.درادامه  این همایش خانواده سردار شهید وحدت ‘نورعلی شوشتری’ تجلیل شدند.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن