اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایش آیینی حریم پیش زمینه ای برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ است

کد خبر : 8131

کارگردان نمایش آیینی حریم گفت: علت تولید این نمایش رویداد فرهنگی جهان اسلام است و قسمت هایی که موجب تفرقه بین شیعه و اهل تسنن می شود حذف گردیده و اتحاد مسلمین را به تصویر می کشد.

اربابی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد، در خصوص نمایش آیینی حریم بیان کرد: در جامعه دو نوع دفاع، دفاع از حرم و دفاع از حریم مانند اهل بیت و ولایت داریم که محتوای نمایش دفاع از حریم، اهل بیت، حضرت زهرا (س)، حریم خانواده و ولایت است؛ همچنین اول و آخر نمایش هم با دفاع از حرم شروع و به پایان می رسد.

اربابی با بیان اینکه عوامل اجرایی برای اجرای عالی نمایش آیینی حریم تلاش زیادی کرده اند؛ افزود: موسیقی این نمایش از دو ماه قبل شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه نمایش آیینی حریم از ۵ الی ۹ آذر ماه برای اجرا روی صحنه می رود؛ اظهار کرد: خوشبختانه بدون هیچ گونه تبلیغی بیش از ۵۰۰ نفر در شب های آغازین بیننده نمایش آیینی حریم بوده اند.

وی با اشاره به عوامل اجرایی نمایش آیینی حریم؛ گفت: حسن قادری، یاسر نجفیان، سعید نیکو، محمد مرزوعی بازیگران این نمایش هستند؛ همچنین۴۰ نفر از یگاه ویژه سپاه به عنوان سیاهی لشکر، حسین مقنیان به عنوان طرح صحنه، میلاد اربابی طراحی جلوه های ویژه، محمد الفی نورپردازی، سالاری تهیه کننده، سید محمد صفتری مدیر تولید، حامد سهیلی گریم و یونس ثابتی به عنوان صدا بردار نمایش آیینی حریم بوده اند.

کارگردان نمایش ایینی حریم ضمن تشکر از ستاد ۲۰۱۷، اداره اوقاف، استانداری و یگان ویژه؛ بیان کرد: خوشبختانه این نمایش با استقبال مسئولین مواجه شده است.

وی علت تولید این نمایش را رویداد فرهنگی جهان اسلام دانست و گفت: در این نمایش قسمت هایی که موجب تفرقه بین شیعه و اهل تسنن می شود حذف گردیده و اتحاد مسلمین را به تصویر می کشد.

اربابی اظهار کرد: افتتاحیه نمایش با آهنگی از حامد زمانی آغاز می شود در ادامه آیتم اول از بعثت پیامبر تا شهادت حضرت زهرا (س) به تصویر کشیده می شود.

وی تصریح کرد: آیتم دوم حرکت امام حسین (ع) از مکه به کربلا تا شهادت حضرت رقیه را به تصویر می کشد و در آیتم سوم شهادت امام رضا (ع) که بحث معرفت افزایی امام رضا (ع) است را به تصویر می کشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن