اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

مشارکت همه جانبه مردم مشهد در پذیرایی از زائران و مجاوران

کد خبر : 8126

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: مقرر است با مشارکت مردمی و آشپزان خبره مشهدی در روز شهادت امام رضا(ع) بزرگترین سفره اطعام رضوی با عنوان «در سفره آفتاب سهمی دارم» در پایانه مسافربری، ورودی‌ها و مکان‌های اسکان زائران پیاده تدارک گردد.

علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد؛ با اشاره به استقبال گسترده مردم در خدمت به زائران پیاده؛ اظهار کرد: با فراخانی که ۶ ابان ماه از طریق سه درگاه، تلفن ملی ۰۹۶۳۰۸، ارسال عدد ۸ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۸۸ و سایت tourism.mashhad.ir برای صورت گرفت؛ بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان خادم افتخاری حریم رضوی برای خدمت رسانی به زائران پیاده اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: در این خدمت داوطلبانه شاهد عضویت مدیران، هنرمندان، ورزشکاران و عموم مردم به عنوان خادمان افتخاری حریم رضوی بودیم.

وی ضمن ابراز خرسندی برای مشارکت گسترده مردم در استقبال از زائران پیاده در روزهای پایانی صفرو شهادت امام رضا (ع)؛ بیان کرد: اگر بستر خدمت رسانی برای مردم مشهد فراهم شود؛ اشتیاق فراوانی برای خدمت به زائران علی بن موسی الرضا دارند.

قناویزچی در ادامه عنوان کرد: خادمان افتخاری با بافت کلاه و شال گردن، دستکش و هد، بسته های نخود، کشمش، عروسک های آهووانه برای زائران کوچک، دراختیار گذاشتن منزل مسکونی خود به زائران، پذیرایی و … در روزهای پایانی صفر در ایستگاههای استقبال از زائر به استقبال از زائران پیاده می روند.

وی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام شهرداری به مناسبت شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: طرح «در سفره آفتاب سهمی دارم» با همیاری مردم مشهد روز شهادت امام رضا (ع) اجرا می شود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد عنوان کرد: مقرر است با مشارکت مردمی و آشپزان خبره مشهدی در روز شهادت امام رضا(ع) بزرگترین سفره اطعام رضوی در پایانه مسافربری، ورودی‌ها و مکان‌های اسکان زائران پیاده تدارک گردد.

وی با بیان اینکه افراد برای سهیم شدن در این سفره عدد ۱۱۰ را به ۱۰۰۰۱۸۸ ارسال کنند؛ تصریح کرد: تاکنون جمع کثیری از ورزشکاران، هنرمندان و عموم مردم در این سفره سهیم شدند.

وی با اشاره به ایستگاههای استقبال از زائر؛ بیان کرد: با هماهنگی هایی که با شهرداری های مناطق صورت گرفته؛ ایستگاه های استقبال از زائر شهرداری در مبادی ورودی مستقر شدند.

قناویزچی با بیان اینکه ایستگاه استقبال از زائر شهرداری منطقه ۷ مقابل پلیس راه نیشابور، جنب اداره هواشناسی واقع است و از پنجم تا دهم آذرماه فعالیت دارد؛ افزود: همچنین ایستگاه استقبال از زائر شهرداری منطقه ۱۰ واقع در سه راه فردوسی، روبروی بیمارستان طالقانی از ششم تا دهم آذرماه فعالیت می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: ایستگاه استقبال از زائر شهرداری منطقه ۳ واقع در کیلومتر ۴ جاده کلات، ابتدای روستای کاظم‌آباد، مسجد امام عسکرین(ع) قرار دارد و از ششم تا دهم آذرماه ارائه خدمت می‌کند. همچنین ایستگاه استقبال از زائر شهرداری منطقه ۹ واقع در حاشیه بولوار وکیل‌آباد، ورودی بولوار لادن قرار دارد و از هشتم تا دهم آذرماه جاری میزبان زائران پیاده است.

قناویزچی تصریح کرد: ایستگاه استقبال از زائر شهرداری منطقه ۱۱ نیزدر بولوار وکیل‌آباد، بوستان ملت، جنب پایانه مسافربری، نمازخانه شهید بهشتی قرار دارد و از هشتم تا دهم آذرماه آماده پذیرایی از زائران است.

وی همچنین اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های سازمانی و مردمی در مسیر های منتهی به حرم مطهر جهت خدمات‌رسانی به زائران پیاده تدارک و ساماندهی شده است.

وی در خصوص مراکز اسکان اضطراری بیان کرد: در صورت نیاز به مراکز اسکان برای زائران سوله بحران شهید ناصری، سوله بحران بسیج، سالن ورزشی یاس نبی، سالن ورزشی وحدت، سالن ورزشی نصرت، مجموعه ورزشی شهید باهنر، حسینیه بهشت رضا(ع)، کمپ غدیر، سالن ورزشی شهید مغنیه و سوله بحران شهید عامل در نظر گرفته شده است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در ادامه از اعلام آمادگی ۱۳۰ مرکز اسکان مردمی جهت ارائه خدمت به زائران پیاده خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی توجیهی خدمت ویژه خادمان افتخاری؛ افزود: به شرکت‌کنندگان در این آموزش ها گواهی آموزشی خدمت، کارت و لباس خدمت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی شامل انتظامات، مشاوره، راهنمایی و اطلاع رسانی، بهداشت، ایمنی و آتش‌نشانی، ماساژ خواهران، ماساژ برادران، کمک‌های اولیه و ارتباطات موثر است؛ افزود: هدف از این آموزش ها که توسط مربیان مجرب صورت می گیرد؛ آشنایی خادمان به نوع خدمت ارائه شده و اصلاح رفتار آنان در آموزش های ذکرشده است.
وی تصریح کرد: در ایستگاههای استقبال از زائر خدماتی چون آشپزی، آرایشگاه، اطلاع‌رسانی، خبرنگاری، نظافت، انتظامات، حمل ونقل، خدمات پزشکی، ماساژ درمانی و … به زائران پیاده ارائه می شود.

وی همچنین در پایان گفت: همایش آغاز به کار خادمان افتخاری حریم رضوی با میزبانی منطقه ۱۱ شهرداری نیز در تالار شهر با حضور بیش از ۶۰۰ خادم افتخاری حریم رضوی روز پنج‌شنبه ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار شد و در پایان به خادمان افتخاری در هر گروه خدمتی نشان خدمت اهدا شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن