اجتماعیستون اصلی

انتقاد امام جمعه مشهد از بیمه ۲۵ هزار تومانی و ویزای ۴۰ دلاری برای زائران اربعین

کد خبر : 7760
امام جمعه مشهد از دریافت ۲۵ هزار تومان بابت بیمه توسط دولت و روادید ۴۰ دلاری توسط دولت عراق برای زائران اربعین انتقاد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، آیت ا… سید احمد علم الهدی روز گذشته در خطبه های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی، گفت: این ایام، ایام پر هیجان و مبتهج حرکت زائران اربعین برای درک زیارت مقدس سیدالشهدا (ع) در سرزمین کربلاست.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که راهپیمایی  اربعین به  طرف کربلای سیدالشهدا (ع) که با پای پیاده در این جمعیت میلیونی عظیم انجام می‌گیرد، در حقیقت نماد دو جریان است، افزود: یک جریان مربوط به دیروز و یک جریان مربوط به امروز است.
وی ادامه داد: جریان مربوط به دیروز؛ این حرکت با پای پیاده و بچه کوچک دستش را گرفتن و در جاده راه بردن و در یک جایی تلویزیون نشان می‌داد که پدر بچه‌اش را از کالسکه پیاده کرد، دستش را گرفت و پیاده راه برد، این نماد یک جریان دیروز است و آن جریان، هم‌پایی با اهل بیت سیدالشهدا (ع) است. این مسیر رفت و برگشت کربلا را این زن و بچه [اهل بیت (ع)]خیلی جور واجور طی کردند. این‌هایی که با پای پیاده راه افتادند، می‌خواهند بگویند یا اباعبدا…(ع)، ما نیز هم پای زن و بچه‌ات هستیم. منتها با یک تفاوت و آن این‌که این خانم‌ها را کسی با تازیانه نمی‌زد، این بچه‌ها را کسی سیلی نمی‌زد. این بچه‌ها وقتی تشنه می‌شوند، به جای آب به آنان شربت گوارا می‌دهند، اما آنان وقتی تشنه می‌شدند، با سیلی به صورتشان می‌زدند!

«جهالت» و «حیرت ضلالت» بشریت را تهدید می‌کند
وی گفت: اما نماد امروز، نماد یک جریان مربوط به امروز ما است، امروز روی کره زمین، مسئله‌ای که بشریت را دارد تهدید می‌کند، همان نکته‌ای است که در زیارت اربعین به آن اشاره شده. در زیارت اربعین شما این جمله را می‌خوانید: امام حسین(ع) خون مایه جگرش را بذل کرد که بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت نجات بدهد؛ آن چه امروز بشریت را تهدید می‌کند، جهالت و حیرت ضلالت است، این جهالت و حیرت ضلالت تا کجا؟

 

وی ادامه داد: در یک کشوری که ادعای دموکراسی و مردم سالاری‌آن گوش بشر را کر می‌کند و در دنیا طنین انداخته، یک عده مردم آگاهی که خود را با زعامت و سرپرستی چنین جانوری در معرض خطر می‌‌بینند، اعلام خطر می‌کنند، برای اعلام خطر به خیابان‌ها ریختند که فریاد بزنند تا بشریت به داد آنان برسد، این‌ها سگ گزنده و درنده به جان آنان می‌اندازند که این‌ها را تکه‌تکه کنند که چرا می‌گویند سرنوشت ما در خطر است؛ یعنی آیا جهالت و حیرت ضلالت از این بدتر؟! این جهالت و حیرت ضلالت امروز نماد خود را در دنیا نشان داده و این حرکت بشریت در این بوران جهالت و حیرت ضلالت است.

 

آیت‌ا… علم‌الهدی تصریح کرد: متأسفانه یک عده آدم‌هایی که ادعای سیاستمداری در مملکت ما می‌کنند، این‌ها در صدد این هستند که توسعه تعامل با چنین موجوداتی داشته باشند و این‌ها خط توسعه تعامل را با چنین جانورانی توصیه و پیگیری می‌کنند، تعامل با چنین موجوداتی؟

 

وی افزود: اصلا فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، چه بر حاکمیت آمریکا به تعبیرغربی‌ها، «خر» حاکم باشد که دموکرات‌ها را می‌گویند، چه «فیل» حاکم باشد که جمهوری‌خواه‌ها را می‌گویند، فرقی نمی‌کند؛ آن دولت قبلی هم که بود، آخرین افتخاری که برای خود اعلام کرد، این بود که ما بعد از برجام، تحریم‌های ایران را بیشتر کردیم. این شعار آنان بود، دولتی هم که آمده، از همان اول رجز می‌خواند که برجام را پاره می‌کند.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: بنده از دولتمردان بزرگوارمان خواهش می کنم که این‌قدر نقطه ضعف به دشمن نشان ندهید؛ مدام اول گفتید تحریم، تحریم، تحریم، دشمن فهمید نقطه ضعف ما تحریم است. روی همین قضیه تمرکز کرد و تا به الان این همه جنایت کرده است؛ الان هم بگویید برجام، حفظ برجام و عمل به برجام، دشمن بفهمد نقطه ضعف ما همین است و روی همین جهت به ما فشار بیاورد.وی با تاکید بر این که ما نباید نقطه ضعف به دشمن نشان دهیم، افزود: این‌ها دشمن ما هستند، به هیچ وجه از دشمنی،عناد و عداوت با ما دست نمی‌کشند، چه مردشان باشد، چه زنشان، فرقی نمی‌کند.

 

وی بابیان این‌که رفتن به‌طرف کربلا، تنها زیارت گنبد و ضریح شش‌گوشه امام حسین (ع) نیست، افزود: رفتن به کربلا، آن‌هم با پای پیاده، اعلام این حقیقت است که یا اباعبدا…(ع)، ما دنبال سر شما راه افتادیم، شما «بذل مهجه» کردید دنیا را نجات دهید، ما هم راه افتادیم به دنبال سر شما، بذل مهجه کنیم، ما هم حاضریم همه‌چیزمان را بدهیم، زن و بچه خود را هم آورده ایم، پیرمرد و جوانمان هم آمده، دنبال سر شما راه افتادیم، ما هم حاضریم بذل مهجه کنیم. بگو آقا و صاحبمان بیاید، اربابمان بیاید جلو بیفتد تا دنیا از جهالت و حیرت ضلالت نجات پیدا کند. این نماد امروز مسئله زیارت اربعین و پیاده‌روی به‌طرف حرم سیدالشهدا (ع) است.

 

وی تصریح کرد: بنده خواهش می‌کنم دستگاه‌های ما هم به این قضیه کمک کنند؛ در این مسئله، ضعفا و فقرا هستند، آدم‌هایی که همه‌چیزشان را فروخته‌اند. یک آقایی می‌گفت «پدر و مادرم پیر و مریض هستند، گفتند بیا هرچه داریم برای ما بفروش و اربعین، ما را به کربلا بفرست»، این پیرزن و پیرمرد را چگونه به کربلا بفرستند؟ این‌که می‌گوید همه‌چیز ما را بفروش و اربعین به کربلا بفرست، این باید با هواپیما برود، یک‌مرتبه یک‌عده سودجو در این آژانس‌ها پیدا بشوند، بلیت یک‌میلیون و صدهزار تومانی را به دو میلیون و نیم بفروشند! یک عده عاشق امام حسین(ع) هستند، یک عده هم در این مملکت شده‌اند لشکر عمر سعد، این چه جنایتی است که شما می‌کنید؟ این فقرا چه کنند؟

آیا کسانی که می خواهند به ترکیه بروند نیز باید ۲۵ هزار تومان بیمه بدهند؟
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با انتقاد از دستگاه‌های دولتی به‌واسطه دریافت حق بیمه ۲۵ هزارتومانی از زائران اربعین حسینی گفت: ۲۵ هزار تومان بیمه ؟ اگر بیمه لازم است، دستگاه‌های ما بیایند بیمه کنند، شرکت‌های بیمه بیایند به عشق امام حسین(ع) زائران را بیمه کنند؛ آدم فقیری که یک تومان یک تومان از همه‌چیزش جدا می‌کند و می‌خواهد اربعین کربلا برود، چرا ۲۵ هزار تومان بیمه بدهد؟ آیا کسانی که می خواهند برای عیاشی و خوش‌گذرانی به ترکیه بروند، آنان نیز باید ۲۵ هزار تومان بیمه بدهند و از زائر اربعین امام حسین (ع) باید ۲۵ هزار تومان گرفت؟
دولت عراق می‌خواهد از زائران اربعین کاسبی کند؟
آیت ا… علم الهدی افزود: بدتر از آن دولت عراق، ۴۰ دلار از هر نفر بابت روادید بگیرد، آخر چرا؟ این چه مهمان‌نوازی است؟ مردم کربلا در خانه‌هایشان را باز کردند، مردم عراق این‌همه موکب می‌زنند، این‌همه پذیرایی می‌کنند، دولت می‌خواهد کاسبی‌اش را در اربعین امام حسین(ع) تأمین کند؟ از هر زائر ۴۰ دلار بگیرد؟ هزار نفر رفته‌اند برای رفتگری، رفتگر تمام زندگی‌اش چقدر است؟ این هم رفته در کربلا و نجف رفتگری کند، آشغال از زیر پای زائران امام حسین(ع) جمع کند، به آنان گفتند شما هم باید ۴۰ دلار بدهید.وی ادامه داد: این‌قدر گفت‌وگو شد، مذاکره شد که راضی بشوند این‌ها را با سه دلار روادید ببرند، روز آخر گفتند نمی‌شود، این‌ها هم باید ۴۰ دلار روادید بدهند و لب مرز جلویشان را گرفتند؛ این برخوردها چرا؟ شما مسلمان هستید، شما شیعه هستید، شما دولت شیعه عراق هستید، چرا با مردم این‌طور برخورد می‌کنید؟
عزیزان مسئول ما با مقامات عراقی مذاکره کنند
وی تصریح کرد: واقعاً این نوع برخوردها گلایه دارد و عزیزان مسئول ما با مقامات عراقی مذاکره کنند. اربعین امام حسین(ع) را گران نکنید؛ مردم هستی‌شان را دارند می‌دهند که بروند زیارت اربعین، این چه وضعی است؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن