یادداشت روز

مظلومیت رسانه های استانی در نمایشگاه مطبوعات تهران

کد خبر : 7740

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران هم تمام شد؛ فرصتی که رسانه های استانی باید برای مطرح کردن خود در عرصه مطبوعات کشور از آن استفاده کنند، ولی هرسال دریغ از پارسال…

بازهم رسانه های مطرح کشور که نیازی به معرفی ندارند، به واسطه قدرت خود بهترین فضاهای نمایشگاه را به خوداختصاص داده بودند و نشریات و رسانه های استانی و محلی مثل همیشه در مظلومیت کامل، کنجی خلوت را اشغال کرده بودند.
استان خراسان رضوی با وجود اینکه قطب اول رسانه ای بعد از پایتخت است اما غریب تر از همیشه و تنها با چند نماینده در این دوره حضور یافته بود؛ به جز خراسان و قدس و شهرارا تنها چهار رسانه از استان بزرگ خراسان رضوی رنج سفر به جان خریده و به این مصاف رسانه ای آمدند که البته مغموم و رنجور از بی عدالتی، بارخستگی را هرگز برزمین نذاشتند.
خانه مطبوعات استان که گویا این نمایشگاه را به رسمیت نمیشناسند و آفتابی نشدند؛ ارشاد استان نیز که متولی اصلی مطبوعات است، تنها به غرفه ای ۱۲ متری که صرفا موضوع ۲۰۱۷ در آن دیده می شد، اکتفا کرده بود.
شاید فراموش کرده بودند که همانند سایر ادارات کل باید گزارش عملکرد مطبوعاتی خود را به این نمایشگاه بیاورند و نه یکی از رویداد های فرهنگی سال را!

خانه مطبوعات استان هم که گویا حضور در نمایشگاه کتاب نیشابور را به نمایشگاه مطبوعات اولی دانسته و بازدیدی رسانه ای برای نیشابور در نظرگرفتند!
سخن از محرومیت و مظلومیت رسانه های محلی و استانی زیاد است و مجال کوتاه.
اشاره هم به یک مظلوم دیگر در این نمایشگاه بشود بد نیست؛
پایتخت فرهنگی جهان اسلام…
فرارسیدن سال ۲۰۱۷ روز شمار شده است و نمایشگاه مطبوعات تهران بهترین فرصت بود برای معرفی این رویداد هم به جامعه مطبوعات کشور و هم عموم مردم.
متولیان امر باید با رایزنی با مسئولین نمایشگاه، در کریدور اصلی فضاهایی را برای این رویداد در نظر گرفته و با تمام توان موضوع مشهدالرضا ۲۰۱۷، پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فریاد می کردند.
البته ما در پایگاه خبری صبح مشهدسعی کردیم با برگزاری نشست خبری مشترک وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار محترم خراسان رضوی با محوریت مشهد۲۰۱۷ و محور قراردادن این موضوع در گفتگوهای انجام شده در حد بضاعت خود وظیفه خود در قبال این رویداد را انجام دهیم.

گلایه بسیار است اما ….
امید که متولیان مطبوعات استان برای سال های آینده چاره ای اندیشیده و نگذارند حقی از رسانه های استانی ضایع شود…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن