ستون اصلیسیاسی

اتصال هزار و ۵۳۳ دهیاری به سامانه ی دولت در سه سال گذشته

کد خبر : 7733

استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به باخرز، با مردم شهرستان در محل مسجد جامع امام علی(ع)، دیدار کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت (ع) و اربعین حسینی علیه السلام، با اشاره به اقدامات ارزنده ی انجام شده در حوزه های مختلف طی سه سال گذشته، اظهار داشت: اهتمام دولت و مسئولان تحقق عدالت و توزیع متوازن امکانات در اقصی نقاط کشور به ویژه نقاط کم برخوردار و روستایی می باشد که این مهم در استان نیز با جدیت دنبال شده است.
وی به خدمات ارائه شده از سوی دولت در روستاهای استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون هزار و ۲۱۰ روستای استان دارای دهیاری هستند.
استاندار خراسان رضوی افزود: هزار و ۴۲۲ خانه ی بهداشت در روستاها فعال است و ۹۶ درصد از این جمعیت تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و در دو هزار و ۳۸۹ روستا شبکه ی توزیع آب شرب سالم احداث شده است.
وی با بیان این که طی این مدت ۹۲۵ خودرو اعم از سبک و سنگین بین دهیاری های استان توزیع شده؛ تصریح کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز در هزار و ۵۳۳ روستا سامانه دهیاری مستقر شده است.
استاندار خراسان به بهره برداری هفتصد و نودمین طرح هادی روستایی استان اشاره کرد و گفت: به همت بنیاد مسکن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته ۵۷۰ کیلومتر راه روستای احداث و ۵۹۰ کیلومتر نیز بهسازی و آسفالت شده است و همچنین تمامی روستاهای بالای ۱۰ و ۲۰ خانوار برق دار شدند.
وی با بیان این که هم اکنون هزار و ۲۷۶ روستا  از نعمت گاز برخوردارند و ۷۱۴ روستا  نیز تا پایان سال جاری گاز دار خواهند شد؛ تصریح کرد: با اهتمام دولت تدبیر و امید میانگین گاز رسانی نیز از ۶۳ درصد تا پایان سال جاری به ۸۷  درصد ارتقا خواهد یافت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه ی پایدار مناطق روستایی، گفت: اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای بالای ۵۰ خانوار از جمله ی آن ها است.
رشیدیان ادامه داد:  تاکنون ۵۵ طرح در استان مصوب شد و برای ۱۹ طرح آن اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت که هفت میلیارد تومان آن نیز پرداخت شده است.
وی به مزیت های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با اهتمام بهره برداران این حوزه هم اکنون در تولید گندم خودکفا شده ایم و در تولید جو و چغندر رتبه ی اول کشور را دارا هستیم.
استاندار خراسان رضوی  افزود: در برخی دیگر از محصولات دامی، باغی و کشاورزی نیز در رتبه های نخست کشور قرار داریم که باید به نحو شایسته ای از این مزیت ها استفاده کنیم.
استفاده از ظرفیت نیروهای بومی مناطق در شهرستان ها، بهره گیری از مزیت های گردشگری، کشاورزی و دامی باخزر از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این دیدار بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن