اجتماعیستون اصلی

کارگروه شهرهای مذهبی کشور تشکیل می شود

کد خبر : 7665

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از تشکیل کارگروه شهرهای مذهبی در آینده خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در بازدید از شهر تاریخی کاشان در جلسه ای مشترک با مدیرعامل و کارشناسان سازمان فرهنگی و ورزشی این شهر ایجاد کارگروه شهرهای مذهبی کشور مورد تایید و تاکید قرار گرفت.
به گفته وی، پیشنهاد تشکیل این کارگروه با هماهنگی شهرداری های مشهد، قم، کاشان، یزد، قزوین، شیراز ارائه شد.

وی هدف از تشکیل این کارگروه را تبادل تجربیات و هم افزایی شهرهای مذهبی کشور در جهت رونق گردشگری مذهبی و هویتی عنوان کرد.

قناویزچی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مدیرعامل سازمان فرهنگی کاشان در جهت انتقال تجربیات، بیان کرد: سیاست های اقتصادی و فرهنگی، شاخص های ویژه فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تشریح و سیاست های برنامه ای معاوت فرهنگی در شهر های مذهبی و ضرورت توجه به پیوست اجتماعی ارائه شد.

وی در ادامه گفت: تجربیات شهر مشهد در حوزه ترویج خدمت داوطلبانه و زیرساخت های گردشگری در حوزه اطلاع رسانی گردشگری انقلاب ارائه شد.
قناویزچی در ادامه با اشاره به اشتراکات شهرهای مذهبی کشور از لحاظ ضرورت توجه به اماکن تاریخی در راستای جذب گردشگران، افزود: شهرهای مشهد و کاشان پتانسیل و توانایی های نهفته در بحث گردشگری از جمله همین اماکن تاریخی را دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست های مشترک راهکارهای تسهیل سفر زائران کاشانی به مشهدالرضا مورد تاکید و بررسی قرارگرفت.

قناویزچی ابرازامیدواری کرد؛ تشکیل کارگروه شهرهای مذهبی به توسعه فرهنگ زیارت و رونق گردشگری مذهبی در کشور بیانجامد.

در ادامه مدیر عامل سازمان کاشان ضمن ابراز امیدورای در خصوص بهره گیری از تجارب شهر مشهد در خصوص اقدامات و ساختار اجرایی این حوزه و تسریع در سفر زیارتی مردم کاشان و ظرفیت های یاد شده از جمله فرودگاه کاشان و اولین سفر به مشهد انجام گرفت.

گفتنی است، در سفر مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد به کاشان از اماکن تاریخی این شهر شامل مشهد اردهال، قمصر، نیاسر، خانه عامری ها، طبابایی ها، خانه بروجردی ها و حمام فین کاشان بازدید شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن